arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

به آشوب کشیدن انتخابات توسط تندروها،کلید خورده است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که مسئولان سیاسی و امنیتی و احزاب و تشکلهای سیاسی ، انتخابات را در مسیر آرامش قرار داده اند، برخی تندروها دست به کار شده اند تا فضا را تند و دوقطبی کنند و آشوب به راه اندازند.

به گزارش انتخاب،  خبرآنلاین چند روز پیش در تحلیلی با رصد رفتارهای چهره های عصبانی و افراطی پیش بینی کرد با نزدیک شدن به ایام انتخابات،پروژه های آنها کلید خواهد خورد .

اکنون به نظر می رسد این چهره ها که متاسفانه با پوشیدن لباس اصولگرایی و حتی موثر بودن در تنظیم لیستهای انتخاباتی ، نمی توانند به هدف خود دست یابند با بیان اظهارات تند، توهین آمیز و پر از تهمت ، به دنبال مسموم کردن فضای انتخابات هستند.

یکی از این افراد که سعی فراوانی کرد تا با کمک اعضای یک تشکل تندرو در مجلس، برجام را به چالش بکشد ، به رغم متهم کردن رئیس مجلس و دروغ بستن به برخی مسئولان شورای عالی امنیت ملی، برای تصویب برجام در مجلس مانع بتراشد، با ناکام ماندن در آن موضوع، اکنون بازی تازه ای را آغاز کرده است.

ناظران سیاسی که معتقدند این فرد، عامل بیرونی پروژه تخریب فضای انتخابات است و طراحی ها در پستوهای سیاسی انجام می شود،با توهین به مسئولان اجرایی ارشد کشور آنها را به خیانت متهم می کند و برخی رسانه های خاص که حامی این جریان عصبانی هستند، بدون دریافت تذکر یا برخورد از سوی دستگاههای ذیربط ، به مسموم کردن فضای انتخابات، دامن می زنند.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که مشاهدات کف جامعه نشان از بی رغبتی مردم به عناصر تندرو دارد و همین امر باعث تشدید عصبانیت افراطی ها و انتقام گیری زودرس از شهروندان شده است.

به نظر می رسد جناح تندرو دو پروژه را همزمان پیش می برد. نخست عصبانی کردن رقبا و هواداران آنها و فراهم آردن زمینه برخوردهای فیزیکی  و سپس ورود اراذل و اوباش و اشرار به خیابانها. دوم دلسرد کردن مردم به انتخابات و حضور حداقلی .

بر اساس این پروژه با راه انداختن آشوب و کاهش رای دهندگان، یک سازمان رای 200تا300هزارنفری می تواند عده ای از افراطیون را روانه مجلس کند.

باید دید، دستگاههای امنیتی نسبت به این خطر چه واکنشی خواهند داشت. آیا تماشاگر بازی خواهند بود تا فتنه ای مشابه سال 88، این بار از جانب منتسبان به جناح اصولگرایی شکل بگیرد،یا با توجیه افراد عصبانی ، آنها را سرجای خود خواهند نشاند؟ و نیز باید منتظر برخورد شورای نگهبان ماند که آیا این سخن که  این نهادنظارتی، تا شب انتخابات هم می تواند به ردصلاحیت دست بزند، رفتارهای فتنه انگیز اخیر را موجب رد صلاحیت می داند یا خیر؟
نظرات بینندگان