arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

روابط دو جانبه وثيقي بين کانون وکلا و خانه ملت مي توان برقرار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سيده فاطمه حسيني؛ کانديداي اصلاح طلب در جمع کانون وکلا:

◾️ اميدوارم که بانوان کشورم، رکورد جديدي در مشارکت در انتخابات به ثبت برسانند.

◾️ به اميد روزي که بانوان اين سرزمين به جايگاه حقيقي خود در مناصب رسمي و تصميم گير دست يابند. هم «جسارت حضور» داشته باشند و هم «جسورانه» از حضورشان استقبال شود و مشارکت زنان در امور کشور يک «فرصت» تلقي شود نه «تهديد».

◾️ قطعا روابط دو جانبه وثيقي بين کانون وکلا و خانه ملت مي توان برقرار کرد.

◾️اگر هر يک از کميسيون هاي تخصصي مجلس از بازوي مشورتي کميسيون هاي هم عرض خود در کانون وکلا بهره مي بردند، قوانيني در پارلمان کشور به تصويب مي رسيد که در اجرا با حداقل مشکلات روبرو باشد.

◾️معتقدم که هر يک از نمايندگان مجلس بايد از پشتيباني اتاق فکري با حضور مشاوران مجرب در هر حوزه بويژه در حوزه تقنين برخوردار باشد.

◾️مي کوشم در قالب طرحي، ارتباط ميان کميسيون هاي مجلس و حتي مرکز پژوهشهاي مجلس با کانون وکلا را به تصويب صحن علني برسانم تا از اين پس لازم الاجرا باشد و اين ارتباط هميشگي و مستمر بماند.

◾️با تصويب قانون بايد «استقلال کانون وکلا» را تضمين کنيم. نه لايحه اي که اين اسم را به يدک بکشد اما رسما به دنبال آن باشد که کانون وکلا را از نهادي مستقل به «شعبه اي در دستگاه قضا» تبديل کند.

◾️اگر چه نظارت بر انتخابات کانون وکلا و تاييد صلاحيت نامزدهاي اين کانون بر عهده دستگاه قضا است و آنها نقش شوراي نگهبان را در انتخابات هاي سراسري براي شما ايفا مي کنند اما حفظ استقلال اين کانون به منزله حفظ «حيات» آن است.

◾️انشالله استقلال کانون وکلا مادام العمر باشد و از هر گونه تعرضي در امان بماند.

◾️ «اجباري شدن وکالت» يکي از ملزومات برگزاري محاکم عادلانه و حق طلبانه است، با همکاري هم مي توانيم طرح اين کار را بنويسيم و به مجلس شوراي اسلامي تقديم کنيم.

نظرات بینندگان