arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

جزییات منابع وام اشتغال مددجویان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ضمن تشریح جزییات منابع پراخت وام اشتغال مددجویان تحت پوشش گفت: در سال جاری حدود ۷۷ هزار شغل از دو منبع با پرداخت وام به مددجویان ایجاد شده است.

به گزارش مهر، محمد امید در مورد وام هایی که به مددجویان امداد پرداخت می شود، گفت: در حال حاضر از سه منبع به مددجویان خود وام پرداخت می کنیم که یکی از آنها وام قرض الحسنه بانک هاست. به طوری که ۵ سال است که از این منابع به صورت رسمی بهره مند می شویم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ دو هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه با سود ۴ درصد به مددجویان اختصای یافت تاکید کرد: اما متاسفانه برای سال ۹۵ این منبع را حذف کردند که مجلس ۴۰ درصد منابع قرض الحسنه را مصوب کرده که به امداد اختصاص دهند که سعی می کنیم از سال گذشته این منابع کمتر نباشد اما هنوز رقم آن مشخص نیست.

به گفته وی از دو هزار میلیارد تومان اعتبار امسال تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن ابلاغ شده و ۶۷۰ میلیارد تومان آن را توانستیم دریافت کنیم (۵۵ درصد) که متاسفانه یک سری از بانک ها زیر بار اعتبارات قرض الحسنه به امداد نرفته اند.

وی تصریح کرد: با دریافت این اعتبار تاکنون ۵۷ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش نیازمند اشتغال ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: برای سال ۹۵ به ۵ هزار میلیارد تومان نیازمند هستیم که امیدواریم از منابع مختلف این اعتبار تامین شود.

امید با تاکید بر اینکه سعی می کنیم تا پایان سال مابقی اعتبارات قرض الحسنه را از بانک ها دریافت کنیم اظهار داشت: با رایزنی هایی که با بانک های مختلف مانند تجارت و کشاورزی انجام داده ایم توانستیم درصد بیشتری از اعتبارات خود را دریافت کنیم.

وی گفت: از سال ۹۰ تا ۹۳ یعنی طی چهار سال٬ چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بانک ها اعتبار دریافت کردیم که ۵۴۰ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طی چهار سال گذشته توانستیم ۱۶۰ درصد از طرح های مددجویی را اجرایی کنیم و همچنین طی ۲۰ سال گذشته ۱۵۰ هزار خانوار با اقدامات انجام شده و توانمندسازی آنها از چرخه حمایت خارج شدند این در حالی است که در طی چهار سال گذشته ۴۵۰ هزار خانوار از چرخه حمایت خارج شدند که ۳۰۰ درصد نسبت به ۲۰ سال گذشته با افزایش خروج خانوار مواجه بودیم.

وی همچنین به منابع صندوق اشتغال نیازمندان نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات این صندوق برای پرداخت وام اشتغال به نیازمندان اختصاص داده شده است که بطور میانگین نیز ۲۰ هزار شغل ایجاد شده است.

امید اظهار داشت: میزان و مبلغ پرداخت وامهای مددجویی براساس نوع طرح های اشتغال است و سود وامهای این صندوق برای مددجویان صفر است.
نظرات بینندگان