arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

امام جمعه کرج: توافق هسته‌ای بخشی از نقشه آمریکا برای رسیدن به اهداف خود در ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه کرج توافق هسته‌ای را بخشی از نقشه آمریکا برای رسیدن به اهداف خود در ایران اعلام و خاطرنشان کرد: نظریه‌پردازان آمریکایی و غربی بر این باور هستند که اگر عناصر وابسته به خودشان را وارد مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور کنند می‌توانند ایران را مهار کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج به اهمیت انتخابات هفتم اسفندماه اشاره کرد و گفت: اگر به خاطر حزب، گروه یا جناحی، حق زیر پا گذاشته شود، بدبختی و بی‌عزتی گریبانگیر می‌شود.

حسینی همدانی در توصیه به نامزدهای انتخاباتی مبنی بر این‌که باید تابع نظرات مقام معظم رهبری باشند، افزود: ایشان مانند یک دیده‌بان همه مسائل را رصد می‌کنند، باید گوش به فرمان رهبری باشیم و به فرمایشات ایشان عمل کنیم، در غیر این صورت خسارت‌های غیرقابل جبران به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص شورای نگهبان گفت: مقام عظمای ولایت در دیدار با مردم تبریز بر اهمیت شورای نگهبان تأکید کردند و فرمودند، برخی به‌دنبال از میان بردن جایگاه و نقش شورای نگهبان هستند و دست به جریان‌سازی می‌زنند.

حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: کسانی که در سخن به شورای نگهبان حمله می‌کنند همانانی هستند که از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند، مردم در انتخاب افراد اصلح دیدگاه‌های این افراد را نسبت به شورای نگهبان بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: برخی نامزدهای انتخاباتی موضع خود را نسبت به افراد که موضع خصمانه نسبت به شورای نگهبان دارند مشخص نمی‌کنند و یا سکوت می‌کنند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: برخی علت سکوت خود در قبال افرادی که موضعی خصمانه نسبت به شورای نگهبان دارند را خدماتی می‌دانند که این افراد ارائه کرده‌اند، اما این نوع تفکر خطرناک و نشانه‌ای از پروژه نفوذ است، برخی از این افراد نظام را زیر سئوال می‌برند، دستگاه‌های قانون‌گذار را متهم می‌کنند، به شورای نگهبان حمله می‌کنند. نامزدهای انتخاباتی در مواجهه با این افراد باید اعلام موضع کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه کرج با تأکید بر ضرورت اعلام موضع نامزدهای انتخابات نسبت به حملاتی که به شورای نگهبان می‌شود، گفت: برخی نامزدهای انتخاباتی از کسانی که به شورای نگهبان حمله می‌کنند اعلام انزجار نمی‌کنند، مردم بدانند که به این افراد نباید رأی دهند ولو که این افراد از فیلتر شورای نگهبان رد شده باشد.

حسینی همدانی در ادامه به اهمیت انتخابات هفتم اسفند و تأثیر آن در مسائل داخلی و خارجی کشور اشاره و تصریح کرد: آمریکا به‌دنبال مهار ایران در سطح جهان است. آن‌ها برای این‌که فضای منطقه را به نفع خود آرام کنند و امنیت رژیم غاصب اسراییل را تأمین کنند برای ایران نقشه‌ها کشیده و برنامه‌ریزی کرده است.

امام جمعه کرج، توافق هسته‌ای را بخشی از نقشه آمریکا برای رسیدن به اهداف خود در ایران اعلام و خاطرنشان کرد: نظریه‌پردازان آمریکایی و غربی بر این باور هستند که اگر عناصر وابسته به خودشان را وارد مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور کنند، می‌توانند ایران را مهار کنند.

وی در ادامه افزود: آمریکا برای انتخابات ایران نقشه دارد تا با درست کردن گرفتاری‌های داخلی، به نیت‌های شوم خود دست پیدا کند، از همین‌رو باید بصیر باشیم و با کسب اطلاعات نسبت به نامزدها، در انتخابات، شاخص‌های رهبری را مدنظر قرار دهیم.

حسینی همدانی یادآور شد: برخی خود را آرمان‌گرا می‌دانند، اما در اصل به غرب وابسته هستند، برخی دیگر خود را اصول‌گرا می‌دانند، در صورتی که در واقعیت چنین نیست و وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت شده‌اند.

حسینی همدانی بیانات رهبری در خصوص اشرافی‌گری را یادآور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مجلسی که به اشرافی‌گری آلوده شود، مملکت را به بدبختی خواهد انداخت، برای مثال می‌توان به مجلس ششم اشاره کرد، برخی در مجلس ششم کمر همت بستند تا از ولایت فقیه عبور کنند و خواستند اصل ولایت فقیه را کنار بگذارند. نامه معروف مجلس ششم برای همه مشهود است، به همین منظور باید مراقب باشیم به چه کسی رأی می‌دهیم.

وی خطاب به مردم کرج گفت: عملکرد و خرج کردن‌های نامزدهای انتخاباتی را رصد کنید، به رفت و آمدهای آن‌ها و این‌که با چه کسانی نشست و برخاست دارند دقت کنید، به افرادی که سر سوزنی با آرمان‌های انقلاب زاویه دارند رأی ندهید.

حسینی همدانی به موضوع حصر اشاره و خاطرنشان کرد: برخی نامزدها هنوز مجوز ورود به مجلس را نگرفته‌اند، مدعی هستند که پرونده سران فتنه را به شورای امنیت ارجاع می‌دهند تا تصمیماتی اتخاذ شود، این یعنی خط و نشان کشیدن برای نظام.

وی افزود: برخی در داخل نغمه و شعرآزادی سران فتنه را سر می‌دهند و وزارت امور خارجه آمریکا در خارج قافیه آن را می‌سراید، همیشه گفته و باز می‌گویم آمریکا مورد اعتماد نیست دست به صحنه‌سازی می‌زند تا به اهداف خود دست پیدا کند.

امام جمعه کرج در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای دیگر را رقم خواهند زد، این حماسه علی‌رغم تلاش جبهه استکباری و هواداران مزدور داخلی به وقوع خواهد پیوست و حضور مردم پای صندوق‌های رأی، چشم بدخواهان به این نظام و کشور را کور می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با دعوت نامزدهای انتخابات به رعایت قانون از آن‌ها خواست هواداران خود را به رعایت اخلاق انتخاباتی دعوت کنند، در غیر این صورت از مردم نمره منفی خواهند گرفت.

حسینی همدانی در ادامه گفت: شهرداری کرج و سازمان زیباسازی تابلوهایی را برای تبلیغات نامزدها در سطح شهر جانمایی کرده است، برخی این تابلوها را پاره کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه کرج افزود: برخی هواداران نامزدها اقدام به پاره کردن عکس و بنر نامزدهای رقیب می‌کنند، اگر این کار را برای از میدان به در کردن نامزد مورد نظر می‌کنند درست نیست و بدانند با پاره کردن تبلیغات به محبویبت رقیب کمک کرده‌اند.

امام جمعه کرج با تأکید بر این‌که برخی به‌دنبال یک‌دست کردن دولت و مجلس هستند، گفت: این اقدام خوبی نیست، باید تضارب آرا وجود داشته باشد، تناقضات در اظهار نظر برخی آقایان باید توسط مجلس پیگیری شود، وعده‌هایی را که بسیاری از دولتمردان می‌دهند باید از سوی یک نهاد نظارتی رصد شود. اگر دولت و مجلس یکدست شود چه کسی می‌خواهد پاسخگوی تناقضات باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سیاست‌های اقتصادی دولت انتقاد کرد و گفت: دولتمردان یکم اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کردند لایحه خروج از رکود در مجلس تصویب شد، ۱۵ شهریورماه اعلام کردند از رکود عبور کرده‌ایم، ۱۲ مهرماه چهار وزیر در نامه‌ای به رئیس‌جمهور رکود را در آستانه بحران اعلام کردند.

حسینی همدانی افزود: ۲۱ مهرماه در مصاحبه‌ای تلویزیونی پرده از بسته جدید دولت برای خروج از رکود برداشته شد، ۲۹ دی‌ماه اعلام کردند مشکل اصلی کشور رکود است، شش بهمن‌ماه اعلام کردند از رکود خارج شده‌ایم، در سفر به ایتالیا اعلام کردند مشکل رکود برطرف شده است.این گونه اظهار نظرها امید را در جامعه کم‌رنگ می‌کند و علامت بی‌تدبیری است.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص توجه به مسائل اقتصادی گفت: ایشان تأکید کرده‌اند که مسائل انتخاباتی باعث نشود از مسائل اقتصادی غافل شویم، به همین منظور دولتمردان، اقتصاد مقاومتی را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است نصب‌العین قرار دهند و با همت مضاعف و کار و تلاش سعی در ایجاد اشتغال داشته باشند.

وی در ادامه سالگرد سقوط هواپیمای برخی مسئولان قوه قضائیه و نمایندگان مردم در یکم اسفندماه سال ۶۴ در ۲۵ کیلومتری شهر اهواز را یادآور شد و گفت: در این هواپیما شهید حجت الاسلام فضل الله محلاتی نماینده امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشت که به درجه رفیع شهادت نائل آمد، از همین‌رو این روز را روز روحانیت و دفاع مقدس نام نهادند.

حسینی همدانی با اشاره به 3417 روحانی شهید در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در اقشار مختلف از هر ۱۰۰۰ نفر، چهار نفر شهید شده‌اند، این در حالی است که از هر ۱۰۰۰ روحانی حاضر در جنگ تحمیلی، ۴۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

نظرات بینندگان