arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

آمریکا در هند جنگنده اف 16 می سازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» برای ساخت جنگنده اف - 16 در قالب برنامه «ساخت هند» دولت "مودی" (نخست وزیر هند) اعلام آمادگی کرده است . 

به گزارش ایرنا، دولت های امریکا و هند هم اکنون در حال مذاکره برای ایجاد یک مرکز تولید جنگنده های نظامی امریکا در هند است. 

شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» اعلام کرده است در صورت توافق دو کشور، تولید جنگنده اف 16 در هند به یکی از بزرگترین موفقیت های طرح «ساخت هند» دولت مودی تبدیل خواهد شد. 

«فل شاه»مدیر اجرایی شرکت امریکایی لاکهید در هند گفت:این کشور آمادگی خود را برای ساخت جنگنده اف - 16 در هند اعلام کرده است . 

وی اشاره ای به زمان اجرای این طرح در هند نکرد و افزود:مقامات این شرکت تصمیم گیری را به بعد از پایان مذاکرات میان دولت های هند وامریکا موکول کرده اند. 

«لاکهید مارتین» شرکت هوافضا،تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات امریکایی است که در ماه مارس سال 1995 از به هم پیوستن شرکت های «لاکهید کورپوریشن» و «مارتین مریتا» در شهر «بتزدا»،مریلند تشکیل شد. 

در حال حاضر شرکت «لاکهید مارتین» هر ماه یک جنگنده در کارخانه خود در امریکا تولید می کند و با هند در چندین پروژه مشترک با حضور بیش از هزار کارمند همکاری می کند. 

این شرکت آمریکایی در سال 2011 شش فروند هواپیمای سی 130 جی سوپر هرکولس را به هند تحویل داده است و در سال آینده نیز 6 فروند بالگرد به این کشور تحویل می دهد. 

تحلیل گران صنعتی هند می گویند:علاقه شرکت «لاکهید مارتین» برای تولید جنگنده اف -16 در هند به دلیل تقاضا و نیاز ارتش هند و کاهش هزینه های تولید برای صادرات این نوع جنگنده ها به کشورهای دیگر است . 

امریکا یکی از بزرگترین کشور های تامین کننده تجهیزات نظامی هند است.

نظرات بینندگان