arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

یوسف بن علوی : با اراده و تصمیم قاطع به اینجا آمده ایم

وزیر خارجه عمان گفت: با اراده و تصمیم قاطع به ایران آمده ایم ؛ این سفر بر ضد طرف دیگری نیست و نخستین و آخرین هدف از این سفر همکاری بین دو کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یوسف بن علوی در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف با اشاره به روابط برادرانه بین دو کشور ایران و عمان اظهار داشت: روابط برادرانه بین دوکشور روابطی است که هم در سطح شخصی و هم در سطح رسمی بین ما وجود دارد.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: سفر هیات عمانی به ایران در شرایطی انجام می شود که تحریم های بین المللی غیرمشروع علیه ایران برداشته شده است و ما با اراده و تصمیم قاطع به اینجا آمده ایم که در چارچوب روابط برادرانه با هم همکاری کنیم.

وزیر خارجه عمان با بیان اینکه افق های جدیدی در روابط دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: ما در سطوح همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری، فرهنگی و عملی و همه زمینه هایی که می تواند برای دو کشور و ملت همسایه سودآور باشد همکاری می کنیم.

یوسف بن علوی در بخش دیگری از اظهارت خود گفت: سفر من در چارچوب اهتمام جهانی نسبت به جمهوری اسلامی ایران انجام شده و این به دلیل موقعیتی است که ملت همسایه ایران در میان ملت ها و دولت ها دارد.

وی یادآور شد:همکاری های دو کشور در دو بخش منطقه ای و بین المللی است و مایل هستم به طور قاطع تاکید کنم که این سفر و گرایش و جهت گیری آن در ادامه روابط دوستانه و برادرانه ای بوده که بین ایران و عمان بوده و هست.

وزیر خارجه عمان تصریح کرد: این سفر بر ضد طرف دیگری نیست و نخستین و آخرین هدف از این سفر همکاری بین دو کشور است.

یوسف بن علوی خاطرنشان کرد: معتقدیم همکاری با کشور همسایه ایران می تواند افق های جدیدی را برای دست یافتن به ثبات و امنیت در منطقه باز کند.
وی ادامه داد: ما تمایل فراوان داریم برای اینکه از این جا کار را شروع کنیم و به آینده چشم بدوزیم تا اینکه کشورهای منطقه بتوانند به ثبات و امنیت اهتمام داشته باشند و برای تاسیس امنیت منطقه ای تلاش کنند.
وزیر خارجه عمان گفت: اهمیت روابط متقابل بین دو کشور در این است که زمینه های اختلافات و رویارویی را از بین می برد و ما در این سفر تایید این نظر را دیدیم.

وی با بیان اینکه منطقه ما اهمیت زیادی برای منافع جهانی دارد، گفت: لازم است این منافع را در نظر بگیریم و استفاده مشترک از این منافع را پیگیری کنیم و دست به ریسک نزنیم و ماجراجویی نکنیم تا برخورد و اختلافات بوجود نیاید و دست به حرکاتی نزنیم که منطقه ما را در معرض خطراتی قرار دهد که رهایی از آن دشوار است.

علوی ابراز اطمینان کرد که این پیام صلح و دوستی است و پیام دیگری نیست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان