arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

موجی که علیه لیست «خبرگان مردم» راه افتاده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لیست «خبرگان مردم» با سرلیستی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات این دوره مجلس خبرگان رهبری با واکنش برخی رسانه‌ها و چهره‌ها مواجه شده و این لیست «انگلیسی» خوانده شده است.

به گزارش خبرآنلاین، با شروع زمان تبلیغات کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، لیست «خبرگان مردم» با سرلیستی اکبر هاشمی رفسنجانی اولین لیستی بود که برای استان تهران منتشر شد. در این لیست نام حسن روحاني، ابراهيم اميني، محمد امامي كاشاني، محمود علوي، محمد‌علي موحدي‌كرماني، ابوالفضل ميرمحمدي، محمد محمدي نيك (ري شهري)، محسن قمي، محمدعلي تسخيري، محمد سجادي عطا آبادي، قربانعلي دري نجف آبادي، هاشم بطحايي، محمدحسن زالي ( فاضل گلپايگاني)، نصراله شاه آبادی و محسن اسماعيلي آورده شده است، اما خبری از نام آیت الله محمد یزدی رئیس کنونی مجلس خبرگان، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و آیت الله مصباح یزدی که هر سه نفر از تهران کاندیدا شده‌اند، در لیستی که به نام هاشمی منتشر شده، نیست. 

در فضاهای مجازی برخی گروه‌ها و کانال‌ها با بازنشر لیست هاشمی از مردم می خواهند به پای صندوق‌های رای رفته و به لیست هاشمی رای بدهند تا این سه نفر در این انتخابات رای نیاورند. یکی از نویسندگان بی بی سی فارسی نیز تحلیل کرده که اگر چند درصد مردم رای دهند، این سه نفر رای نمی آورند. در کنار نام این آیات، نام علم الهدی و احمد خاتمی نیز به چشم می خورد. این روند، واکنش برخی رسانه‌ها و چهره‌ها را به دنبال داشته و برخی این لیست را «انگلیسی» می خوانند. رسانه‌های نزدیک به یک طیف خاص نیز این موضوع را در خط‌های خبری خود قرار داده اند.
نظرات بینندگان