arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

وزیر بهداشت: سرمایه‌گذاران را عامل نفوذ ندانیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت گفت: نمی‌توانیم ادعا کنیم که می‌خواهیم رتبه اول منطقه باشیم، اما هر سرمایه‌گذاری را مظنون به نفوذ بدانیم.

به گزارش انتخاب، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تقدیر از دستاوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی کشور اظهار داشت: برای تشکر از سوی رئیس دولت به جمع فعالان حوزه داروسازی آمده ام و فکر نمی کنم امروز هیچ چیزی بیشتر از این دل مردم را شاد کند که ببینند کشور در حال پیشرفت است و قدم هایی در جهت توسعه اقتصادی برداشته می شود.

وزیر بهداشت با اشاره به آثار مثبت پیشرفت های دارویی کشور در رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: فعالان حوزه داروسازی در رأس مجاهدت اقتصادی هستند، زیرا عمل می کنند و حاصل عمل آنها چیزی جز تولید و افتخار ملی نیست. امیدواریم هر هفته بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه ملت و نسل ایرانی فراتر از چیزی است که امروز سهم ما است، ادامه داد: تاریخ کهن ایران مؤید این مطلب است و این پیشرفت میسر نمی شود مگر اینکه فضای عمومی کشور فضای همدلی و وحدت و توجه به ارزش هایی باشد که عزیزانی از ملت جان خود را برای آن فدا کرده اند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: خودبزرگ بینی، منفعت طلبی و گروه گرایی در این مسیر کمکی به ما نمی کند و امیدواریم بیش از گذشته شاهد رفتارهای همدلانه باشیم، چه در سطح خانواده، شهر یا کشور.

وزیر بهداشت اضافه کرد: امیدواریم سال آینده داروهای بیشتر و باکیفیت‌تری ارائه کنیم و از کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، تقدیر کنیم زیرا معتقدیم ارزش صنعت دارویی کشور به صادرات است و زمانی می توانیم بگوییم پیشرفت کرده ایم که بتوانیم بازار تشنه دارویی کشورهای منطقه را تسخیر کنیم.

وی افزود: سهم ما از صادرات دارو ۲۰۰ میلیون دلار نیست و خیلی با آنچه سهم ما است، فاصله داریم. در این دولت صادرات دو برابر شد، اما این افتخارآمیز نیست.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: دولت نهایت تلاش خود را کرده است و وزیر امور خارجه کار ماندگاری کرد که با شجاعت رئیس جمهور به سرانجام رسید. امروز در تمامی مذاکرات آقای ظریف، نعمت‌زاده و شخص بنده تلاش می کنیم فضای مثبت در عرصه بین‌المللی به وجود بیاید البته بانک ها باید به صنعت دارویی کشور کمک کنند.

اگر توسعه صادرات داشته باشیم کیفیت داروی داخلی هم افزایش می یابد

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر توسعه صادرات داشته باشیم کیفیت داروی داخلی هم افزایش می یابد و در نقطه مقابل قیمت دارو کم می شود. صنعت دارویی کشور باید پوست‌اندازی کند و نوسازی یک ضرورت است. صندوق توسعه ملی برای کمک به صنعت دارو آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه دوران پسابرجام فرصت بسیار خوبی برای صنعت داروسازی است، گفت: باید صنایع داروسازی با در نظر گرفتن شرکای بین‌المللی و استفاده از برندسازی و بازار وسیع آنها، جایگاه خود را مشخص کنند.

فعالان عرصه دارو گوششان به حواشی نباشد

قاضی زاده هاشمی با اشاره به برخی حواشی در حوزه داروسازی افزود: فعالان عرصه دارو گوششان به حواشی نباشد. حوزه دارو همیشه دارای حواشی بوده و خواهد بود، اما پایداری دولت و رئیس سازمان غذا و دارو خیلی در این موضوع کمک کرده است، اما کار در این عرصه بسیار سخت است و قبول داریم مشکلاتی وجود دارد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نمی توانیم ادعا کنیم که می خواهیم رتبه اول منطقه باشیم، اما هر سرمایه‌گذار و تولیدکننده‌ای را با نگاه مظنون به نفوذ استقبال کنیم و بگوییم عامل نفوذ است. چین با همه دنیا ارتباط دارد که مهمترین شریک آن، آمریکا است، اما مگر نفوذ در چین اتفاق افتاده یا این کشور وابسته شده است؟ باید چشم بینا داشته باشیم، اما دل دریایی.

وی افزود: نگاه سیاسی آلوده به همه مسائل نداشته باشیم و فرصت ایجاد شده پس از برجام را قدر بدانیم. مردم مسئله معیشت و اقتصاد دارند و درمان آن چاره ای ندارد جز در مسیر سیاسی، انتخابات، دولت کارآمد و تلاش شبانه‌روزی.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید قله دانش و فرمول های دارویی اثرگذار را در نظر بگیریم، زیرا بخش عمده ای از صنعت دارویی جهان متعلق به این حوزه است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان