arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

گفت وگوی تلفنی مکرر لاوروف و کری در روز یکشنبه

خانم «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از سه گفت وگوی تلفنی مکرر وزیران خارجه روسیه و آمریکا در روز یکشنبه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زاخارووا امروز در صفحه فیس بوک خود نوشت: علاوه بر گفت وگوی تلفنی بامداد امروز سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای خارجه روسیه و آمریکا عصر امروز دو گفت وگوی تلفنی دیگر داشتند که در جریان آن شاخص های نظام آتش بس در سوریه را مورد توافق کامل قرار دادند.
وی افزود: وزرای خارجه روسیه و آمریکا نتایج هر گفت وگوی تلفنی را به ولادیمیر پوتین و باراک اوباما رؤسای جمهوری دو کشور گزارش کردند.

به گزارش «انتخاب»، وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز در بیانیه ای در باره گفت وگوی تلفنی لاوروف و کری خاطرنشان کرد: وزرای خارجه روسیه و آمریکا در این گفت وگوی تلفنی به عنوان رؤسای گروه بین المللی حامیان سوریه و مطابق با توافق به دست آمده در نشست روز 12 فوریه این گروه در مونیخ به مذاکرات خود برای تکمیل نقشه راه و شرایط برقراری آتش بس در سوریه به استثنای گروه های مسلح تروریستی شناخته شده از سوی شورای امنیت ادامه دادند.

در بیانیه آمده است: کار توافق در مورد بخش اصلی این نقشه راه نزدیک به پایان است و در ادامه تلاش های در این زمینه همکاری های وزارت خارجه و دفاع روسیه و آمریکا پیش بینی شده است.
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: پیشنهادات و شاخص هایی که در رابطه با مسأله برقراری آتش بس در سوریه تنظیم می شود، برای بررسی به رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا ارائه خواهد شد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پس از گفت وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود اعلام کرد: باراک اوباما و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه در روزهای آینده (در گفت وگوی تلفنی) در مورد موافقت نامه سوریه مذاکره خواهند کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان