arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴

محمد هاشمی: بحث رقابت آیت‌الله هاشمی و روحانی برای به دست آوردن رای اول تهران، توطئه‌ای انگلیسی از سوی رقیب است/ مخالفین امام امروز تبدیل به مخالفان هاشمی شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد هاشمی، رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضای انتخاباتی کشور در آستانه انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری گفت: رقابت در انتخابات چندان عادلانه نیست. در فهرست اصول‌گرایان افراد شناخته شده و باسابقه‌ای حضور دارند اما در فهرست اصلاح‌طلبان به دلیل رد صلاحیت‌ها افراد کمتر شناخته شده‌ای حضور دارند و این باعث شده است دو فهرست که از نظر وزن سیاسی باهم متفاوت هستند با هم رقابت کنند.

رئیس سابق سازمان صداوسیما در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: سبد رای اصول‌گرایان در انتخابات حدود 20 درصد است و جریان اعتدال و اصلاحات حدود 40 تا 45 درصد ضریب نفوذ اجتماعی دارد.

"سرپرست  وزرات خارجه در دولت رجایی" تصریح کرد: با این حال و با وجود این رقابت نابرابر اگر مردم در انتخابات شرکت کنند و به همه اعضای لیست جریان اعتدال و اصلاحات رای دهند، این جریان پیروز انتخابات خواهد بود.

وی در مورد چرایی فاصله بخشی از چهره‌های شناخته شده اصول‌گرا ( روحانی، هاشمی، لاریجانی، مطهری و جلالی) از این جریان گفت: به دلیل تندروی‌ها و افراط‌گری‌های این جریان در سال‌های گذشته، باعث شد بزرگان این جریان نتوانند با اصول‌گرایان کار کنند.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در 10 سال گذشته همه نهادها در اختیار اصول‌گرایان بوده و در کشور قدرت بلامنازع داشتند و کارنامه بدی را از خود به جای گذاشتند. تورم، گرانی، بیکاری، ناهنجاری‌های اجتماعی، طلاق و ... حاصل دوران مدیریت این افراد است.

محمد هاشمی ادامه داد: عملکرد بد در زمینه اقتصادی و سوءمدیریت درمسائل سیاسی باعث شد تا بزرگان این جریان یا جدا شوند یا به رقیب بپیوندند و یا جریان مستقلی برای خود ایجاد کنند.

"قائم مقام سابق وزیر خارجه" در مورد شایعه رقابت روحانی و هاشمی برای کسب رای بیشتر در انتخابات خبرگان گفت: انگلیسی‌ها جمله معروفی دارند که «تفرقه بینداز و حکومت کن». مخالفان روحانی و هاشمی با این شیوه انگلیسی به دنبال ایجاد اختلاف میان این دو هستند.

وی ادامه داد: هاشمی همیشه از روحانی حمایت کرده است و برای او و همچنین برای رئیس جمهور، رای اول شدن در تهران اصلا مهم نیست و برایشان اهمیت ندارد.

"معاون نخست وزیر در دولت رجایی" در مورد حمله‌های اخیر به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان گفت: حمله به هاشمی به خاطر اثرگذاری، توانایی و سابقه انقلابی اوست.

برادر آیت‌الله هاشمی افزود: کسانی که امروز به هاشمی حمله می‌کنند نه سابقه انقلابی دارند، نه در جبهه حاضر بودند حتی مخالف امام بودند. مخالفین هاشمی همیشه می‌گویند او «خاکریز اول» است و برای زدن نظام باید از خاکریز اول یعنی هاشمی عبور کنیم.

رئیس سابق صداوسیما ادامه داد: آنها اول هاشمی را می‌زدند تا بتوانند امام را بزنند. هاشمی را می زدند تا رهبری را بزنند.

نظرات بینندگان