arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴

شهردار لندن به وزرای انگلیس توصیه کرد از خروج از اتحادیه اروپا حمایت کنند

شهردار لندن از وزرای دولت انگلیس خواست تا به کمپین حمایت از خروج این کشور از اتحادیه اروپا بپیوندند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بوریس جانسون، شهردار شهر لندن در مصاحبه‌ای امروز (شنبه) بار دیگر تلاش‌های دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای باقیماندن کشورش در اتحادیه اروپا را به چالش کشید.

جانسون که به عنوان یکی از کاندیداهای جانشینی دیوید کامرون به عنوان نخست وزیر آینده انگلیس مطرح است در این مصاحبه گفت، می خواهد ذهنیت اکثر وزرای کابینه دولت انگلیس را که حامی باقیماندن در اتحادیه اروپا و رای دادن به این مساله در همه‌پرسی 23 ژوئن هستند تغییر دهد.

وی در مصاحبه با نشریه تلگراف گفت: مردم باید به استدلال‌ها دقت کنند. من احترام زیادی برای چیزی که نخست وزیر می گوید قائل هستم اما فکر می کنم که مردم باید درباره استدلال‌هایی که ارائه می‌شود فکر کنند.

شهردار لندن در مصاحبه‌ای جداگانه با نشریه تایمز نیز این استدلال را که رای دادن به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در همه پرسی 23 ژوئن منجر به یک سری مذاکرات در آخرین دقایق به هدف توافق بهتری به منظور باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا شده و احتمالا همه‌پرسی دومی را در پی خواهد داشت رد کرد.

جانسون در پاسخ به اینکه آیا احتمال برگزاری همه‌پرسی دیگری بر سر خروج از اتحادیه اروپا وجود دارد پاسخ داد: خیر. خروج یعنی خروج.

این اظهارات وی در حالی مطرح شده که نظرسنجی‌ها نسبت به نتایج احتمالی این همه‌پرسی دورنماهای مختلفی را مطرح کرده‌اند.

جدیدترین نظرسنجی که نتایجش روز جمعه از سوی نشریه ایندیپندنت منتشر شد نشان داد که در حال حاضر حمایت انگلیسی‌ها از کمپین خروج از اتحادیه اروپا معادل 52 درصد بوده و انگلیسی‌های حامی باقی ماندن این کشور در این اتحادیه نیز معادل 48 درصد هستند.

این در حالی است که یک ماه پیش نظرسنجی مشابهی نتایجی دقیقا برعکس را نشان داده به نحوی که 48 درصد حامی خروج و 52 حامی باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بودند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان