arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

روایت شهربانو امانی از نقش زنان در انتخابات هفتم اسفند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روایت شهربانو امانی از نقش زنان در انتخابات هفتم اسفند«حضور زنان در انتخابات 7 اسفند ماه هم به عنوان کاندیداها و هم به عنوان رای دهنده بسیار تاثیرگذار تر از دوره های گذشته بود.»

شهربانور امانی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و از فعالان حوزه زنان  با باین این نکته به «انتخاب» افزود: زنان به عنوان نیمی از جامعه بسیار نقش پررنگی در انتخابات 7 اسفند داشتند. از یک طرف حضور زنان نامزد انتخاباتی بیشتر از گذشته بود به صورتی که لااقل در لیست تهران نزدیک به یک سوم لیست  شامل زنان شد. از طرف دیگر رای زنان در شهری همچون تهران قطعا تاثیر گذاری فراوانی داشته است.

شهربانو امانی، حضور گسترده مردم خصوصا زنان در انتخابات 7 اسفند را نشان از بلوغ سیاسی اقشار مختلف مردم از جمله زنان دانست و گفت: هر چقدر که در چند دوره گذشته به دلایل مختلف برخی از حضور در انتخابات خودداری می کردند در این دوره  همان اقشار بیشتر حضور پیدا کرده اند.  این دوره مردم  خصوصا در تهران و از جمله زنان تهرانی  بلوغ سیاسی و خود را با رای بالا به لیست نشان دادند.

امانی در ادامه با اشاره به حضور مردم  در این مقطع مهم تاریخی افزود:  نقش زنان را نباید در این پیروزی نادیده گرفت. انان نیمی از جامعه هستند و قطعا به جرات می توان گفت که  زنان پیشگامان این اتفاق بزرگ در سطح ملی و در سطح شهر تهران بودند. امیدوارم که نمایندگان منتخب نیز با پیگیری مطالبات مردم از جمنله مطالبات به حق زنان پاسخ این اعتماد را به درستی بدهند. 
نظرات بینندگان