arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

ولایتی: آتش‌بس برای تغییر حکومت اسد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آتش‌بس در سوریه بهانه‌ای برای تغییر حکومت بشاراسد است ولی تصمیم‌گیری برای آینده سوریه تنها با اراده مردم امکانپذیر است.

به گزارش انتخاب، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش جمهوری اسلامی ایران فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی افراط‌گرایی که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در خصوص مذاکرات صلح سوریه اظهار داشت: آمریکایی‌ها قصد خیر برای اینکه از آتش‌بس سوریه طرفداری می‌کنند، ندارند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال تغییر حکومت سوریه هستند و آتش‌بس در سوریه بهانه‌ای برای تغییر حکومت بشاراسد است که در تاریخ بین‌الملل تصویب چنین قطعنامه‌ای سابقه ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصمیم‌گیری برای آینده سوریه تنها با اراده مردم سوریه امکانپذیر است نه با تصمیم سازمان ملل و حکومت‌های دیگر.

ولایتی با اشاره به نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ترویج فرهنگ اسلام در جهان افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه سنگینی را در مورد تدوین و ترویج صحیح اسلام در سراسر عالم برعهده دارد و در طی سالهایی که می‌گذرد، خدمات بسیار ارزشمندی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات فرهنگی که مسلمانان با آن مواجه هستند، انحراف در فرهنگ اسلامی توسط وهابیون و تکفیری‌هاست که به غلط اسلام را یک اسلام تکفیری و افراطی معرفی می‌کنند و در حقیقت یک چهره مشوش از اسلام در دنیا تصویر می‌کند و این اقدام نیز با پشتیبانی غربی‌ها برای مخدوش کردن چهره اسلام ترتیب داده شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مجمع  مصلحت نظام خاطرنشان کرد: غربی‌ها و آمریکا در افغانستان با تاسیس القاعده و در عراق و شام با تاسیس داعش و امثال آن سعی کردند از اسلام چهره‌ای افراطی جلوه دهند؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه دارد که انحراف این فرهنگ‌ها و روش‌های افراطی و مظاهر انحرفی را به مردم نشان دهند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان