arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

وزیر سابق اطلاعات: تلاش یک جاسوس برای نفوذ با جلب همکاری برخی ائمه جمعه و استانداری‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تسنیم نوشت: وزیر سابق اطلاعات گفت:یک جاسوس در کشور دستگیر شده که این جاسوس ماموریت داشت تا از طرف آمریکا چندصد میلیون دلار فقط برای شهر تهران خرج کند.این جاسوس به تمام استانها و به سراغ خیرین، امام جمعه‌ها و استانداران رفته بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در دومین دوره سفیران وحدت که صبح امروز در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، گفت: امروز دشمنان با بحث فکری داعش و جبهه النصره را به عنوان مجموعه‌ای مبارز راه می‌اندازند و با کار نظامی نمی‌توان اینها را جمع کرد؛ بلکه دشمنان ارتباط فکری ایجاد کرده‌اند و می‌خواهند از آن طریق به اهداف خود برسند.

وی تاکید کرد: امروز بهترین راهکار برای مباحث امنیتی و انجام فعالیت‌های جهادی در مناطق مرزی این است که اهل سنت در خصوص موضوعات تکفیری کار پژوهشی انجام دهند چرا که سرمایه‌گذاری سنگینی در التقاط فکری در حال انجام است و حتی نوع حرکت دشمن برای رسیدن به اهدافش تناقضی است.

مصلحی ادامه داد: زمانی که بنده زیر اطلاعات بودم دشمنان باز هم فراخوان مقاله ارائه دادند و برخی از نخبگان حوزوی از درون جمهوری اسلامی می‌خواستند در این نشست‌ها شرکت کنند ولی بنده اسنادی را به کسانی که می‌خواستند در این نشست شرکت کنند ارائه دادم و گفتم که موسساتی که فراخوان مقاله داده، موسسات آمریکایی است؛ برخی جلوی من ایستادند وگفتند که شما مخالف کار علمی و پژوهشی هستید اما وقتی متوجه ماجرا شدند گفتند که ما فکر نمی‌کردیم برای آمریکا کار می‌کنیم. بنابر این دشمن در حال گرفتن اطلاعات از خود ما است تا علیه خودمان استفاده کنند.

وی یادآور شد: موسسات بروکینز و رند آمریکا وقتی دیدند که در مقابل اصول گفتمانی که امام خمینی(ره) تحت عنوان اسلام ناب محمدی(ص) شکل داده است نمی‌توانند بایستند و با آن مقابله کنند، تصمیم گرفتند که از طرق دیگر با آن مقابله کنند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: حتی می‌بینیم که موسسات تحقیقاتی دشمنان در موضوعاتی مانند جمعیت فراخوان مقاله داده است و به این نتیجه رسیده‌اند که باید ترکیب جمعیتی کشور ما را به هم بزنند و با شعار زندگی بهتر، فرزند کمتر وارد عمل شدند انشاءالله به حول و قوه الهی این نقشه دشمن نیز با تدابیر رهبری به هم می‌ریزد و به سرانجام نمی‌‌رسد.

وی با اشاره به موضوع انتخابات 7 اسفند تاکید کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای در بحث انتخابات 7 اسفند مدام به مردم می‌گفتند که رای ندهید؛ چرا، چون رای دادن شما به معنی پذیرش نظام است ولی امروز می‌گویند که رای بدهید و حتی آدم تعیین می‌کنند؛ اینجا بحث التقاط فکری و نفوذ است چرا که به این نتیجه رسیده‌اند که از این راه می‌توانند موفق شوند. مشکل اینجاست که دستگاه‌های امنیتی در التقاط فکری نمی‌توانند بگیر و بببند راه بیندازند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به دستگیری یک جاسوس در کشور گفت: در چند وقت گذشته شنیده شد که یک جاسوس در کشور دستگیر شده که این جاسوس ماموریت داشت تا از طرف آمریکا چندصد میلیون دلار فقط برای شهر تهران خرج کند تا در مباحث مختلف فرهنگی و اجتماعی جریان‌سازی کند و شبکه جریانی ایجاد کند؛ این جاسوس به تمام استانها و به سراغ خیرین، امام جمعه‌ها و استانداران رفته بود تاسمن و تشکیلات مردمی راه بیندازد و رویکردشان خیریه‌ای باشد و آمریکا میلیونها دلار به این جاسوس داده بود تا در مسائل فرهنگی و اجتماعی کار کند.
نظرات بینندگان