arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

روسیه: کره شمالی مذاکره با جامعه بین‌المللی را از سربگیرد

روسیه در واکنش به اعمال تحریمهای جدید شورای امنیت علیه پیونگ یانگ، ابراز امیدواری کرد که کره شمالی به جمع بندی درستی دست یابد و مذاکرات با جامعه بین‌المللی را از سربگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مسکو امیدوار است که کره شمالی از تحریم‌های سازمان ملل به جمع بندی درستی برسد و مذاکرات را بار دیگر از سر بگیرد.

وزارت خارجه روسیه افزود: ما امیدواریم که طرف کره شمالی این تصمیم را به شیوه مناسبی در نظر بگیرد، به جمع بندی های درستی برسد و به میز مذاکره بازگردد تا مساله هسته ای حل و فصل در شبه جزیره کره حل و فصل شود.

روسیه که روابط دوستانه ای با کره شمالی دارد، اعلام کرده است که تحریمهای جدید سختگیرانه است ولی قدرت های جهانی انتخاب دیگری نداشتند.

در این بیانیه آمده است: طی 10 سال گذشته، کره شمالی درخواست های شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفته است. جامعه جهانی نمی تواند این بازی های غیر مسئولانه را قبول کند.

شورای امنیت در نشست اخیر خود به اتفاق آرا به قطعنامه ای رای داد که تحریمهای فعلی سازمان ملل علیه کره شمالی را به خاطر آزمایش هسته ای 6 ژانویه تشدید کرده است.

 بر اساس تحریمهای جدید، همه محموله های تجاری به کره شمالی یا همه محموله هایی که از این کشور بارگیری شده، باید مورد بازرسی قرار گیرد و نمایندگان تجاری کره شمالی در سوریه، ایران و ویتنام در بین 16 نفری هستند که به فهرست سیاه سازمان ملل افزوده شده اند.

همچنین 12 شرکت کره شمالی نیز با تحریم های جدید شورای امنیت روبرو شده اند.

برخی دیپلمات های سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا را شدیدترین رژیم تحریمهای سازمان ملل در دو دهه اخیر ارزیابی کرده اند.کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: کره شمالی ، مذاکره
نظرات بینندگان