arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

رییس مجلس عراق خواستار تقویت روابط تهران - بغداد شد

در جریان دیدار رئیس پارلمان عراق و سفیر ایران در بغداد ، طرفین مهمترین مسائل منطقه و عراق را مورد تبادل نظر قرار دادند و در این دیدار سلیم الجبوری بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه میان ایران و عراق تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طرفین در این دیدار، روابط دو جانبه، مسائل داخلی عراق و جنگ علیه تروریسم، مسائل منطقه بویژه روند تحولات در سوریه و همچنین انتخابات پارلمانی و خبرگان در ایران را مورد تبادل نظر قرار دادند. 

سایت اطلاع رسانی رئیس پارلمان عراق در گزارشی در خصوص این دیدار نوشت، حسن دانایی فر سفیر ایران و سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق ، در خصوص مسائل مشترک و مورد علاقه دو کشور و نیز همکاری و هماهنگی دولت های منطقه در مقابله با خطر تروریسم بحث و تبادل نظر کردند. 

این گزارش اضافه می کند، الجبوری در این دیدار ، هماهنگی تلاش های بین المللی بصورت گسترده تر برای استقرار ثبات در منطقه را مهم ارزیابی کرده و همچنین بر ضرورت تقویت روابط دو کشور ایران و عراق بویژه در سطح پارلمانی ، تاکید کرده است.

سایت رئیس پارلمان عراق در ادامه همچنین اضافه کرده که سفیر ایران نیز در این دیدار بر آمادگی ایران جهت همکاری های همه جانبه با عراق در همه زمینه ها تاکید کرده است. 

براساس این گزارش، سلیم الجبوری پس از نشست خود با سفیر ایران، با سفیر روسیه در بغداد، ایلیاموگونوف نیز دیدار کرده است. 

طرفین در این دیدار درباره آخرین روند تحولات در منطقه و روابط دو جانبه بحث و گفت وگو کرده اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: عراق ، تقویت روابط
نظرات بینندگان