arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

سوریه به عربستان و ترکیه هشدار داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر آشتی ملی سوریه می‌گوید آتش‌بس کشورش می‌تواند به حل بحران منجر شود اگر ترکیه و عربستان، به دخالت‌های خود در سوریه پایان دهند و از تروریست‌ها حمایت نکنند.

به گزارش فارس، دمشق در آستانه یک هفته‌ای شدن عمر آتش‌بس سوریه به عربستان و ترکیه هشدار داده که دخالت‌های خود را در این کشور خاتمه دهند تا بحران عمیق سوریه بتواند از طریق سیاسی، حل شود.

«احمد منیر» معاون وزیر آشتی ملی سوریه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که آتش‌بس حاصل از توافق آمریکا و روسیه می‌تواند موفق شود اگر عربستان و ترکیه، دخالت خود در امور داخلی سوریه و حمایت از تروریست‌ها را خاتمه دهند.

منیر همچنین گفته حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه، می‌تواند به نفع اروپا هم باشد و سیل پناهجویان به سمت این قاره را متوقف کند.

این دولت‌مرد سوری گفته: «اگر صلح محقق نشود، تهدید تروریستی برای اروپا، بیشتر خواهد شد.»

آتش‌بس سوریه از شنبه این هفته آغاز شد. آتش‌بس اما چندان پایدار نیست ولی بهرحال از حجم و شدت درگیری‌ها میان ارتش و معارضان مسلح این کشور به شدت کاسته شد.

ناوگان هوایی روسیه و نیروی زمینی ارتش سوریه البته، گروه‌های تروریستی مانند داعش و احرارالشام را از شمول آتش‌بس مستثنی کرده و کماکان به آنها حمله می‌کنند؛ آمریکا هم از حملات به داعش در عرصه دیپلماتیک حمایت می‌کند.

حامیان گروه احرارالشام علی‌الخصوص عربستان سعودی و ترکیه اما از این حملات ناراحت‌اند. عربستان حتی چند روز پیش جنگنده‌های خود را به پایگاه اینجرلیک ترکیه منتقل کرد ولی روس‌ها با جدیت گفتند که حریم هوایی سوریه تحت کنترل است.
نظرات بینندگان