arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

مصباح یزدی: بعضي مي‌خواهند با این حرف که امام زمان جامعه را اداره می کند، لزوم ولي‌فقيه را زير سؤال ببرند

مصباح يزدي تصريح كرد: تجزيه و تحليل حوادث، دورنماي تاريكي را براي نظام نمايان مي‌كند كه شايسته است مسئولان و مردم نسبت به آن توجه ويژه داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مصباح يزدي تصريح كرد: تجزيه و تحليل حوادث، دورنماي تاريكي را براي نظام نمايان مي‌كند كه شايسته است مسئولان و مردم نسبت به آن توجه ويژه داشته باشند.

به گزارش انتخاب، اين عضو مجلس خبرگان رهبري در ديدار اعضاي حزب مؤتلفه اسلامي با بيان اين مطلب، افزود: ‌البته تدبير و بصيرت رهبري در كنار بيداري مردم، ما را در مقابل اين حوادث بيمه مي‌كند، اما ما هم بايد نسبت به وظيفه خود چشم‌پوشي نكنيم و آگاهانه و مدبرانه در مقابل انحرافات فكري و عقيدتي ايستادگي کنيم و زمينه ايجاد اين انحرافات را از بين ببريم.

وي همچنين با اشاره به تقابل حق و باطل خاطر نشان کرد:‌ قرآن و روايات و سخنان اسلام‌شناسان به ما مي‌آموزند که همواره تقابلي ريشه‌دار بر اساس گرايش حق و باطل ميان انسان‌ها وجود داشته است.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد:‌ ساير اختلافات و تقابلات جنبه فرعي دارد و آنچه در سعادت و شقاوت انسان مؤثر است، همان پيروي از حق ودوري از باطل است.

رئيس مؤسسه امام خميني (ره)‌ افزود:‌ وابستگي‌هاي قومي، نژادي و خانوادگي ملاک حق و باطل نيست و اينها تنها زماني که در جهت تقويت حق باشند مي‌توانند مورد توجه قرار ‌گيرند.

وي با الگو دانستن تاريخ پيامبر اسلام اظهار داشت:‌ بيشترين ظلم و ستمي که بر پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله وارد شد از طرف قوم و طايفه ايشان بود و بيشترين تبعيت و پيروي از مقام شامخ ايشان را طوايفي مانند انصار داشتند و همين نمونه‌اي بارز براي درک عدم اصالت وابستگي‌هاي قومي و نژادي و خانوادگي در شناخت حق و باطل است.

اين استاد حوزه و دانشگاه تأکيد کرد:‌ براي تشخيص حق و باطل، خداوند قرآن را نازل کرد که مفسر و مبين آن، کلمات اهل‌بيت (عليهم‌السلام) و متخصص آن علما و دين‌شناسان هستند.

مصباح يزدي با اشاره به ابعاد مختلف حوادثي که در جامعه رخ مي‌دهد، گفت:‌ انقلاب اسلامي ما هم ابعاد مختلفي داشت و مديريت و تدبير امام خميني(ره) نشان از جامعيت ايشان در تمام اين ابعاد دارد و اين تدبير و اداره جامعه، چيزي شبيه معجزه بود.

وي افزود: احاطه امام بر همه اين ابعاد انساني و ديني؛ جرح و تعديل‌هاي به‌جا؛ برخورد با هر فرد به مقتضاي شخصيت سياسي ـ اجتماعي؛ نگاه ويژه به اولويت‌ها و درک صحيح موقعيت‌ها و موضع‌گيري صحيح و به موقع، از ويژگي‌هاي ممتازي بود که به ندرت در افراد ديگر ديده مي‌شود.

اين عضو خبرگان رهبري، با اشاره به ويژگي‌هاي مقام معظم رهبري، تصريح کرد: ايشان بدلي شايسته و بي‌بديل براي امام خميني (ره) است و هر چه خداوند را به خاطر اين نعمت شکر گزاريم، نمي‌توانيم حق شکر را به جا آوريم.

وي با اشاره به تدبيرهاي مقام معظم رهبري در طول مدت مديريت ايشان، افزود:‌ ايشان در تمام اين اتفاقات بهترين موضع را اتخاذ کرده و با مديريت قاطع و تأثيرگذار، جامعه را از انحرافات دور و به سمت آرامش هدايت کرده است.

استاد اخلاق حوزه خاطر نشان كرد: ‌بعد از انتخاب مقام معظم رهبري، روز به روز شايستگي‌هاي ايشان بيشتر براي ديگران روشن شد، و امروز وقتي تاريخ زندگي مقام معظم رهبري را مي‌بينيم، بعد از امام (ره) واقعا ايشان نمونه ديگري از اعجاز است.

مصباح يزدي با يادآوري ضرورت حساسيت نسبت به انحرافات فكري گفت: ما وظيفه داريم در اين حيطه وارد شويم و انحرافات را بازگو و براي از بين بردن توطئه‌ها تلاش كنيم، هر چند گاهي اوقات با سرزنش دوستان مواجه مي‌شويم.

وي افزود: امروز ما با دو مسأله مواجه هستيم، از طرفي بايد قدردان خدمات دولت باشيم و از طرفي بايد از رسوخ انحرافات فكري جلوگيري كنيم.

اين استاد فلسفه و تفسير، با اشاره به انحرافاتي كه ممكن است جامعه دچار آن‌ها شود، اظهار داشت: اين كه بعضي تكرار مي‌كنند جامعه را مستقيما امام زمان اداره مي‌كند، جمله‌اي است كه در معرض برداشت نادرست قرار گرفته، بعضي مي‌خواهند با اين حرف‌ها لزوم ولي‌فقيه را زير سؤال ببرند.

عضو خبرگان رهبري تأكيد كرد: اين طرز فكر، در كنار قدرت، ‌سرمايه و حمايت‌هاي خارجي، چيزي مانند حكايت علي محمد باب را به دنبال دارد.

وي ادامه داد: كناره‌گيري از شعائر اسلامي و بلند كردن شعائر انساني و ايراني از ديگر انحرافاتي است كه كنار زدن دين، اسلام و روحانيت را در درون خود پنهان كرده است.

رئيس مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) افزود:‌ مسأله ديگر ارتباطاتي است که با شخصيت‌هاي بزرگ غربي و شرقي صورت مي‌گيرد كه گاهي اين ارتباطات حتي براي مسئولان عالي‌رتبه نظام هم فراهم نمي‌شود، اين ديدار‌ها مي‌تواند در كنار ساير قرائن، افكار ناخوشايندي را در فكرها زنده كند كه نياز است انسان محتاطانه رفتار كند وتمام جوانب را بسنجد.

مصباح يزدي يادآور شد:‌ كنار هم گذاشتن اين حوادث و تجزيه و تحليل آن‌ها، دورنماي تاريكي را براي نظام جمهوري اسلامي نمايان مي‌كند كه شايسته است مسئولان و مردم نسبت به آن توجه ويژه داشته باشند.

عضو خبرگان رهبري ادامه داد: ‌البته تدبير و بصيرت رهبري در كنار بيداري مردم، ما را در مقابل اين حوادث بيمه مي‌كند، اما ما هم بايد نسبت به وظيفه خود چشم‌پوشي نكنيم و آگاهانه و مدبرانه در مقابل انحرافات فكري و عقيدتي ايستادگي کنيم و زمينه ايجاد اين انحرافات را از بين ببريم.

وي در پايان بيان داشت: اتفاقات و رفتارهاي اخير در كشور، توجيه منطقي ندارند و جا دارد انسان نسبت به آن توجه و احتياط را مراعات كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
1
این سخنان را چند سال پیش اقای توسلی گفت و در همان حال رحلت کرد اما کسی توجه نکرد و برخی مسخره کردند و عده ای نکوش کرده و کفتندکه برخی دولت را به خرافی بودن متهم می کنند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
0
به یاران دیروز چه آمده است!
نظرات بینندگان