arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۴۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

واکنش پلیس به ورود روانگردان‌های صوتی به کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره برخی ادعاها مبنی بر ورود روانگردان‌های صوتی به کشور توضیحاتی ارایه کرد و همچنین از جلوگیری از ورود 30 تن پیش‌ساز مواد مخدر توسط گمرک خبر داد.

سردار علی مویدی در نشست خبری صبح امروز خود که در محل پلیس مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، درباره انتظارات پلیس از مجلس جدید، گفت: باید تبریک گفت به مردم که با شعور حماسه‌ای جدید رقم زدند، انتظار ما از مجلس دهم، همراهی و همگامی در امر مبارزه با موادمخدر است.

وی با بیان اینکه براساس نتایج افکارسنجی‌ها، مبارزه با موادمخدر جزو دغدغه های شهروندان است، گفت: امیدواریم مجلس با ترکیب خوبی که دارد به این موضوع بیش از پیش توجه کند و فراکسیون مبارزه با موادمخدر در مجلس دهم شکل بگیرد.

جلوگیری از ورود 30 تن پیش‌ساز مواد مخدر در گمرک
مویدی همچنین با اشاره به اقدامات گمرک در کنترل ورود پیش سازهای مواد مخدر به کشور گفت: در گمرک حساسیت خوبی در این زمینه دارد و جا دارد که از مدیریت گمرک تشکر کنم. در سالجاری با اقدامات انجام شده از ورود 30 تن پیش ساز مواد مخدر توسط گمرک جلوگیری شد.

واکنش پلیس درباره ورود روانگردان‌های صوتی به کشور
وی درباره روانگردان‌های صوتی که به گفته یکی از خبرنگاران حاضر به تایید ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز رسیده است، گفت: این موضوع درحد شنیده‌هاست و در حال پیگیریست، تاییدیه ستاد از آزمایشگاه‌های ما باید صورت بگیرد و مطمئن باشید، اگر خطری جدی در این خصوص وجود داشته باشد حتما آن را به رسانه‌ها و مردم اعلام خواهیم کرد اما تا کنون نبوده است.

مویدی همچنین در بخش دیگری از نشست خبری خود، به تشریح آمارها و گزارش عملکرد یک ساله پلیس مبارزه باموادمخدر پرداخت و افزود: عملکرد کمی و کیفی پلیس مبارزه با موادمخدر در سال جاری بسیار خوب و قابل توجه بوده به طوری که می‌توان گفت که این عملکرد در 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه امسال در مرزهای شرقی و جنوب شرقی کشور تمرکز ویژه‌ای داشتیم، افزود: همین اقدام نیز سبب شد تا از ورود موادمخدر به کشور جلوگیری شود و ضمن اینکه چندین تن موادمخدر در نقطه صفر مرزی کشف شد، مرزها برای سوداگران مرگ نیز نا امن شده و بسیاری از آنان از تصمیم خود برای قاچاق موادمخدر منصرف شدند.

کشف 525 تن موادمخدر
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از کشف 525 تن موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون توسط ماموران نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال قبل رشدی 14 درصدی را نشان می‌دهد. در برخی از استان‌ها نیز رشد چشمگیری داشته‌ایم؛ به طوری که در سیستان و بلوچستان شاهد افزایش صددرصدی کشفیات بوده‌ایم.

مویدی همچنین از دستگیری 340 هزار نفر به اتهام جرایم مرتبط با موادمخدر خبر داد و گفت: از این میان 110 هزار نفرشان معتاد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در همین رابطه طی این مدت 280 هزار پرونده تشکیل شده است، گفت: 2600 باند فعال در قاچاق موادمخدر نیز منهدم شده و 1110 قبضه سلاح نیز از قاچاقچیان کشف شده است.

هلاکت 61 قاچاقچی مسلح
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تعداد قاچاقچیان به هلاکت رسیده در درگیری با مأموران پلیس را 61 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در سال جاری در بروز درگیری‌های مسلحانه با پلیس به هلاکت رسیدند البته میزان مجروح شدن قاچاقچیان 25 درصد کاهش داشته است.

مویدی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در نیروی انتظامی گفت: این قرارگاه تاثیرات بسیاری داشته به طوری که شاهد کاهش 70 درصدی شهادت پرسنل خودمان بوده‌ایم.

وی همچنین از انهدام 190 آشپزخانه تولید موادمخدر صنعتی خبر داد و افزود: کشفیات آشپزخانه‌ها نیز 25 درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره برنامه‌های آتی پلیس مبارزه با موادمخدر نیز اظهارکرد: تمرکزمان در سال آینده بر ساماندهی معتادان متجاهر، برخورد با خرده‌فروشان، قاچاقچیان عمده و همچنین توجه ویژه به 5 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی است.

مویدی با بیان اینکه در سال جاری 5000 معتاد متجاهر در سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند، گفت: برای شهر تهران نیازمند تامین ظرفیت 15 هزار نفری هستیم؛ البته این 5000 نفر نیز درتغییر ظاهر شهر تهران موثر بوده‌اند و جمع‌آوری آنها با کمک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، ستاد مبارزه با موادمخدر، شهرداری و... انجام شده است.

واکنش به اظهارات مولاوردی درباره حذف اعدام قاچاقچیان
رییس پلیس موادمخدر ناجا در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که نظرش را درباره سخنان شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور درباره موافقت با حذف اعدام قاچاقچیان پرسیده بود، گفت: در جمهوری اسلامی هرشهروند و مسئولی حق اظهارنظر دارد اما با توجه به شرایط کشور، اظهارنظرها باید کارشناسانه باشد.

مویدی ادامه داد: چندی پیش اظهارنظر فردی را خواندم که گفته بود باید مناطق آزاد موادمخدر در کشور راه‌اندازی شود که طرح چنین سخنانی جای تعجب دارد و و با سیاست‌های کلی کشور در مبارزه با موادمخدر نیز چندان همخوانی ندارد از این رو تاکید می‌کنم که اظهارنظرها باید کارشناسانه باشد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا همچنین به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های طلاب و دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر مسئول اصلی آموزش درباره موادمخدر نیست؛ اما با همکاری‌های انجام شده با آموزش و پرورش و وزارت علوم، یک میلیون و 500 هزار نفر توسط پلیس مبارزه با موادمخدر آموزش دیده‌اند و ما در تلاش هستیم از ظرفیت حوزه‌های علمیه و طلاب در این زمینه استفاده کنیم؛ چراکه هرچه آموزش بیشتر باشد، آگاهی‌بخشی نیز بیشتر است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
1
1
مردم مبارزان علیه اعتیاد را کمتر از جهاد در راه خدا نمیدانند دستان شما را میبوسیم
نظرات بینندگان