arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

پاسخ آیت‌الله مکارم به شایعات علیه آیت‌الله طبسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله مکارم‌شیرازی یکی از فعالیت‌های آیت‌الله واعظ‌طبسی را احیای موقوفات غصبی امام رضا(ع) دانست و گفت: همین امر سبب شد تا موضع‌گیری‌های بسیاری علیه ایشان صورت گرفت و سم‌پاشی‌هایی انجام شد. او گفت: ایشان به عنوان متولی حق تولیه داشتند؛ اما به‌هیچ‌عنوان از این حق استفاده نمی‌کردند.

این مرجع تقلید گفت: مرحوم آیت‌الله واعظ‌طبسی مرد بسیار متینی بود و ان‌شاءالله شخصی به‌جای ایشان امور تولیت آستان قدس رضوی را به دست بگیرد که بتواند به صورت آبرومندانه آن را اداره کند و مردم هم خوشحال باشند که این حرم همچنان شکوفاست.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: زمانی که ما در مشهد بودیم، علمای شهر از فعالیت وهابیت در حاشیه مشهد مقدس شکایت می‌کردند که در پاسخ به آنان عرض کردم: غصه نخورید؛ چراکه کاری می‌کنیم که حضور ما پررنگ‌تر شود و باید صدها پایگاه بسیج و حوزه علمیه تأسیس کرده، خانه عالم و... در آن مناطق حضور داشته و به جوانان اهل سنت احترام بگذاریم.

این مفسر قرآن کریم افزود: بنابراین اولین فعالیت را بنده شروع کرده و با دریافت پنج‌هزار مترمربع زمین در حاشیه یکی از بلوارهای مشهد مقدس از سوی آیت‌الله واعظ‌طبسی، شروع به ساخت حوزه علمیه، کرده‌ایم و هم‌اکنون در حال ساخت است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پایان گفت: خداوند متعال روح ایشان را غریق رحمت واسعه گردانده و به ما توفیق دهد تا زنده هستیم کار کنیم؛ چراکه فعالیت خوب اثر دارد و برکات آن پس از فوت به انسان می‌رسد.
نظرات بینندگان