arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

بازار روسیه ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای اصناف و تجار ایرانی دارد

رئیس اتاق اصناف ایران درباره اهمیت بازار روسیه و توسعه تجارت ایران و روسیه گفت: روابط تجاری با روسیه بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم در این برهه زمانی که اصناف ایران با واردات بی رویه و قاچاق دست و پنجه نرم می‌کنند، مبادله تجاری با روسیه بتواند منشأ اثر شده و راهی برای افزایش و حمایت از تولید داخلی و صادرات کالاهای ایرانی فراهم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی فاضلی درباره فضای کنونی بین‌المللی اظهار کرد: ایران باید بیش از گذشته با تکیه بر توانمندی‌های خود و منابع داخلی حرکت کند که در این زمینه تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و حذف هر آنچه فعالیت تولید، صنعت و تجارت را مختل می‌کند، بسیار اهمیت دارد.

به گزارش انتخاب، وی با بیان اینکه بازار روسیه ظرفیت بالقوه‌ای است که نباید به راحتی از آن بگذریم، افزود: نزدیکی دو کشور ایران و روسیه از نظر مسافت و مناسبات دیرپا از جمله شاخص‌هایی است که می‌توانند به فعالیت تجار ایران و روسیه کمک کند.

فاضلی همچنین درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها از ابزارهای موثر رونق مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی است.

وی تاکید کرد برگزاری این نمایشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در شناسایی بازارهای جدید برای کشور ما دارد.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های بین‌المللی در کشورهای طرف قرارداد تجاری یکی از استراتژی‌های توسعه صادرات و اهرمی موثر در مبادلات خارجی به همراه برخورداری از مزیت‌های بازرگانی در مراحل بسته‌بندی، حمل، کنترل کیفیت، استانداردهای تولیدی و آشنایی با تجارت جهانی به شمار رفته و نقش مهمی در دستیابی به جایگاه شایسته کشور در بازارهای جهانی و ارتقای کیفی محصولات داخلی برای جذب مشتریان بالقوه ایفا می‌کند.

فاضلی اطمینان داد که خانواده بزرگ اصناف با جامعه 23 میلیون نفری و سهم 17.5درصد در تولید ناخالص داخلی و ایجاد 6.5 میلیون فرصت شغلی و باتمام تجربه از دولت حمایت می‌کنند.

لازم به توضیح است در راستای افزایش روابط تجاری با روسیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاهی اکسپو سنتر مسکو از 22 تا 24 اردیبهشت ماه سال آینده با مجوز سازمان توسعه تجارت برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اصناف ، بازار روسیه
نظرات بینندگان