arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

شهردار لندن شخصی بودن موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تکذیب کرد

بوریس جانسون شهردار لندن اعلام کرد طرفداری وی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مساله شخصی نیست .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش رویترز، "بوریس جانسون،" شهردار بانفوذ لندن روز یکشنبه تکذیب کرد که بلندپروازی‌های شخصی وی در تصمیم او برای طرفداری از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نقش داشته است.

جانسون گفت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرصتی طلایی برای این کشور به منظور عقد قراردهای تجاری مستقل خود با جهان است.

جانسون که حمایتش از کارزار تبلیغاتی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب خشم دیوید کامرون نخست وزیر این کشور و برجسته شدن اختلافات عمیق در میان محافظه کاران بر سر اروپا شده است، گفت به اعتقاد وی گزینه مخاطره آمیز برای انگلیس این است که نتیجه همه پرسی 23 ژوئن به ماندن این کشور در اتحادیه اروپا بینجامد. 

این در حالی است که "ولفگانگ شوئبله،" وزیر دارایی آلمان، هشدار داده است خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به سال‌ها مذاکرات سخت و طاقت فرسا خواهد انجامید و موجب چنان ناامنی خواهد شد که اقتصادهای انگلیس، اروپا و جهان را مسموم خواهد کرد. 

تاکنون هیچ کشوری از اتحادیه اروپا خارج نشده است و خروج انگلیس از این اتحادیه آن را از دومین اقتصاد بزرگ خود و مرکز مالی بانفوذ این کشور محروم خواهد کرد. کامرون نیز گفته است خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جهشی مخاطره آمیز در تاریکی خواهد بود.

اما جانسون گفت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک بار سنگین را از روی اقتصاد انگلیس برخواهد داشت و وی به تهدیدات بانک‌ها مبنی بر اینکه اگر این اتفاق بیفتد از لندن خارج خواهند شد، اعتقاد ندارد.
نظرات بینندگان