arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

نوروزی شاد با رعایت نکات ایمنی

با رعایت قوانین رانندگی، نوروز شیرین تری داشته باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوروز بیشترین حجم سفرهای کشور ما را در خود جا داده است و یکی از پر حادثه ترین و پر خسارت ترین سفرهای سال هم در آن رخ می دهد، بنابراین با رعایت نکات ایمنی می توانیم یک مسافرت امن داشته باشیم.  

به گزارش انتخاب، رییس ستاد حوادث ترافیكی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت سلامت مسافران نوروزی گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی علاوه بر ایجاد اطمینان از سلامت جسمی خود و همراهانمان، به عنوان نمادی از شخصیت ما است. 

نغمه قربانی افزود: رعایت قوانین رانندگی نه تنها در هنگام سفر، بلکه در تمام زندگی امری بسیار ضروری است و شاید اگر کارگر و کارمندی که به قصد کار از خانه خارج شده، کلاه ایمنی به سر می گذاشت، خانواده اش برای همیشه از دیدن او محروم نمی شد. 

او با اشاره به موتور سیکلت ها به عنوان یک وسیله نقلیه رایج در جامعه، اضافه کرد: یک چهارم حوادث جاده ای بوسیله موتورسواران به وقوع می پیوندد و این در حالی است که با رعایت قوانین و نکات ایمنی، موتور سیکلت وسیله ای ایمن و مقرون به صرفه است که با تخطی از قوانین، به وسیله معلولیت و مرگ تبدیل می شود. 

رئیس ستاد حوادث ترافیكی دانشگاه  با اشاره به اهمیت استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو ادامه داد: بستن کمربند ایمنی از سوی راننده و سرنشینان وسایل نقلیــه در حــال حــرکت در بـزرگراه های درون شهــری، کمــربندی ها و جــاده‌های بین شهری، تا 61 درصد از مرگ و میر حین تصادف می کاهد.   

او با معرفی کودکان به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه افزود: نشاندن کودکان روی صندلی جلوی اتومبیل و کنار راننده، بسیار خطرناک است. 

قربانی بر استفاده از صندلی مخصوص کودکان برای کودکان زیر دو سال در وسیله های نقلیه تأکید کرد. 

این کارشناس آگاه در امور حوادث ترافیکی، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را یکی از علل ایجاد حوادث ترافیکی معرفی کرد و افزود: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی خطر تصادف را چهار برابر افزایش می دهد و همچنین صحبت کردن زیاد با تلفن همراه، موجب بر هم خوردن تمرکز راننده می شود. 
نظرات بینندگان