arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

بوی بهار؛ آیت رستاخیز به مشام می رسد

صدای چکاچک چلچله ها زندگی را دوباره در دل طبیعت جاری می کند. رودهای پرخروش به جنب و جوش می افتند و سرود سرزندگی را سر می دهند و هر روز آفتاب مهربانی سایه خود را بر سر همه سخاوتمندانه می کشد. شکوفه های نورسته نوید روزگاری بهتر را به انسان مژده می دهند. در بهار رازي نهفته است که هدیه خداوندی است برای نوع بشر!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : صدای چکاچک چلچله ها زندگی را دوباره در دل طبیعت جاری می کند. رودهای پرخروش به جنب و جوش می افتند و سرود سرزندگی را سر می دهند و هر روز آفتاب مهربانی سایه خود را بر سر همه سخاوتمندانه می کشد. شکوفه های نورسته نوید روزگاری بهتر را به انسان مژده می دهند. در بهار رازي نهفته است که هدیه خداوندی است برای نوع بشر!

به گزارش انتخاب، اگر نگاه شوخ گل و ناله بلبل به هم پیوند می خورد؛از نسیم بهار است. اگر گل ، زیبایی عریان خویش را به دیده تماشا گران هدیه می کند، حاصل مستی بهار است. اگر چکاوک با موسیقی، سرود سبز زیستن می سراید در پرتو بهار است. چه زیباست در این رستاخیز طبیعت، نقش بندهای قشنگ نقاشآفرینش را با تأملی ژرف بنگریم ودر زایش بی امان زمین و دگرگونی مقتدرانه زمان، دگرگونی درونی خویش را از خالق نوروز آرزو کنیم. بهار، قطعنامه ای است که علیه سردی و خشونت، انجماد و خواب، سکون و رخوت و یخزدگی صادر می شود.

 پلک بسته سبزه ها باز می شود . خاک خمیازه می کشد وگل به تبسم و خنده می ایستد. بهار که می آید صولت زمستان می شکند وناز و تنعم خزان پیش پای باد فرو می ریزد. آب ها در سفر طولانی خویش،شکفتن را در گوش درختان زمزمه می کنند. در قیامت شگفت خاک ، رازهای پنهان زمین آشکار می شود و گل ها و شکوفه های لرزان به پای می ایستند تامن و تو ، پلی به فردای ناگزیر ببندیم تا غبار بر انگیخته ی دیروز وامروز ، فردا را از ما نگیرد.

حال که بهار، نماد تغییر و تحول است و در آن طبیعت دوباره جان می گیردو لطافت و سبزی جایگزین فصل سرد زمستان می شود، این پندی آشکار برای انسان است تا با ایجاد تحول اخلاقی و شخصیتی در خود، بتواند از توانمندی و ظرفیت های وجودی خویش بهره ببرد و به خودشکوفایی برسد.

هر ملتی با توجه به باورهایش به گونه ای ابراز غم و شادی می کند. هرچند به دلایلی در این سالها آن طور که باید و شاید مردم کمتر شادمانند .حال اگر می خواهیم در این روز های بهاری اصل شادی را دریابیم، نیک سخن برانیم و سخن نیک برانیم و دل سخن پذیر داشته باشیم و سخن دلپذیر .

هفت سین سلامت، سعادت، سخاوت، سرزنده گی وسرور، سجده بر خان نعمت خداوندی و نهایت سلطانی نوع بشر بر دیگر موجودات همه و همه هفت سینی بوده که خدا برای ما قرار داده و باید در بدست آوردن آن در بهار زندگی مان بکوشیم.

جسم و جانتان بهره مند باد از ریزش بیم ها، نا امیدی ها، دل زدگی ها، دل مردگی ها و خستگی های زمستانی؛ و سرشار باد از رویش امیدها، سرزنده گی ها، پویایی ها، شناخت ها و اراده ورزی های نو و تحول آفرین پرتویِ فیض بهاری خدا.

بهار؛ این آیت رستاخیز زندگی بخش است که من و شما را فرا می خواند.

نظرات بینندگان