arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

مقام سازمان ملل: محور مذاکرات سوریه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی خواهد بود

«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه روز چهارشنبه گفت که محور مذاکرات سوریه، مرحله انتقالی از جمله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسکای نیوز عربی اعلام کرد که دی میستورا در نشستی خبری افزود: مذاکرات سوریه به طور رسمی از روز دوشنبه شروع می شود و تا 24 مارس (4 فرودین 95) ادامه خواهد داشت و در آن، تدوین قانون اساسی جدید، انتخاب رئیس جمهوری و انتخابات پارلمانی بررسی خواهد شد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تصریح کرد: در دور جدید مذاکرات سوریه موضوع آتش بس و کمک های انسانی مطرح نخواهد شد و مسائل اصلی از جمله ریاست جمهوری، انتخابات پارلمانی و تدوین قانون اساسی جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: 500 کامیون حامل کمک های انسانی به دست افراد محاصره شده در سوریه رسیده است.

دی میستورا ادامه داد: ما نشست هایی را در زمان های مختلف برگزار کردیم که نتیجه اصلی آن رساندن کمک ها و برقراری آتش بس بوده است.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: ما نباید این مساله را فراموش کنیم که کمک رسانی و تحقق آتش بس، راه حل دائمی و اصلی برای بحران سوریه نیست.

دور اول گفت و گوهای سوریه که اوایل فوریه در ژنو برگزار شد، به شکست انجامید. به موجب توافق آمریکا و روسیه، توافق آتش بس میان طرف های سوری به جز گروه تروریستی داعش، جبهه النصره و برخی گروه های تروریستی دیگر از 27 فوریه اجرایی شده است. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان