arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

فروش خدمت، به سربازی خدشه می زند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: یکی از دلایل مخالفت با فروش خدمت سربازی را خدشه‌دار شدن ماهیت آن است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی گفت: راه درمان بشر تنها مجازات نیست، اما مجازات در مواردی لازم است که اقدامات فراوانی باید انجام داد تا بشر در مسیر هدایت قرار گیرد و آنگاه اگر باز هم تمرد کرد، برخورد صورت گیرد. البته ناگفته نماند که پیشگیری آسان‌تر، کم هزینه‌تر و موثرترین راه است و سرمایه‌های در اختیار را نیز حفظ می‌کند.

وی تصریح کرد: هر سال به دلایل مختلف میزانی از سرمایه ما از دست می‌رود، سرمایه‌های ما انسان‌هایی هستند که قدرت اداره یک گروهان و تیپ را دارند، اما اگر مرتکب جرم شوند از دست ما می‌روند.

حجت‌الاسلام بهرامی گفت: در نیروهای مسلح خیل عظیم جوانان را داریم که سرمایه‌های این کشور محسوب می‌شوند و هر کدام استعداد و توان خاص خود را دارند.

وی مشکلات روحی و روانی را یکی از دلایل وقوع جرایم در میان سربازان عنوان کرد و افزود: پیش از ورود به خدمت باید فیلترهایی برای شناسایی افراد دارای چنین بیماری هایی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به علل فرار سربازان اشاره‌ای کرد و ابراز داشت: ما منکر وجود مشکلات بیرونی نمی‌شویم، اما باید به درون مجموعه هم نگاه کرد که چه مسائلی را رعایت نکرده‌ایم، نحوه مدیریت، سختگیری های بی مورد، نادیده گرفته شدن حقوق حقه سرباز و عدم توجه به نیازهای فوری وی می‌تواند از علل فرار سرباز باشد که مهمترین عامل برای ماندگاری سربازان در محیط خدمت، حفظ عزت نفس و شرافت سربازی است.

حجت‌الاسلام بهرامی، یکی از دلایل مخالفت با فروش خدمت سربازی را خدشه‌دار شدن ماهیت آن دانست و افزود: سربازی با شکل کنونی ادامه خواهد داشت پس باید فکر کرد چگونه وضعیت فعلی را ارتقاء ببخشیم. البته این گفته‌ها دلیل بر اسفبار بودن وضعیت نیست، چون بسیاری از سربازان به خوبی خدمت می‌کنند و راضی خارج می‌شوند.

نظرات بینندگان