arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

مطهری: مشایی به احمدی نژاد بگوید بمیر، می میرد!

این منتقد دولت که پیش از این از طرفداران احمدی نژاد محسوب می شد، با بیان این که "احمدی نژاد ، مرید مشایی است" افزود: حتی اگر مشایی به احمدی نژاد بگوید بمیر، می میرد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران بار دیگر به انتقاد از آنچه "ارادت احمدی نژاد به مشایی" خواند پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.Ir؛ علی مطهری در همایش جاي پا با عنوان الگوي اسلامي ايراني، "تفکرات مشایی را شبیه به تفکر نهضت آزادی " دانست و گفت: متاسفانه برخلاف این همه دلسوزی هایی که برای آقای احمدی نژاد انجام می شود، وی هنوز نتوانسته از مشایی دل بکند!

این منتقد دولت که پیش از این از طرفداران احمدی نژاد محسوب می شد، با بیان این که "احمدی نژاد ، مرید مشایی است" افزود: حتی اگر مشایی به احمدی نژاد بگوید بمیر، می میرد!

مطهری در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اتفاقات و جنجال های اخیر گفت: 90 درصد نمایندگان موافق سوال از احمدی نژاد هستند اما هنوز شرایط و مصلحت، اجازه ی سئوال و استیضاح رییس جمهور را نمی دهد.

استعمار سياسي وقتي موفق مي‌شود كه در استعمار فرهنگي توفيق حاصل كند

وی با بيان اين كه فرهنگ مجموع اندوخته‌هاي اجتماعي،‌روحي،‌اخلاقي، مذهبي، معنوي و فكري يك قوم است، گفت:‌ البته اسلام خود سازنده فرهنگ است و فرهنگ و تمدن حاصل يكديگر هستند.

وي با بيان اين كه كار، اخلاق، دين، دولت و علم عناصر فرهنگ هستند، گفت:‌درواقع ما براي تدوين الگوي اسلامي ايراني پيشرفت بايد در همه اين حوزه‌ها الگوي مدنظرمان را تدوين كنيم.

مطهري با تاكيد بر اين‌كه استقلال فرهنگي و استقلال فكري از مهمترين نكات براي تدوين الگوي اسلامي ايراني پيشرفت است، گفت: اگرچه استقلال فكر با اقتباس نقاط مثبت غربي‌ها منافاتي ندارد، اما بايد دقت كنيم كه استعمار سياسي وقتي موفق مي‌شود كه استعمار فرهنگي توفيق يابد.

وي با بيان اين كه هنر امام خميني(ره) اين بود كه به مردم و ملت شخصيت داد، افزود:‌اگر ملتي شخصيت نداشته باشد، هيچ چيز نخواهد داشت و حتي همه داشته‌هاي خود را نيز از دست خواهد داد.

مطهري با بيان اين كه پايه فرهنگي الگوي اسلامي ايراني پيشرفت احساس شخصيت و اعتماد به مكتب و عدم خودباختگي در برابر ديگران است، تاكيد كرد: هويت ملي البته به معني برگشتن به شخصيت‌هاي ايران باستان نيست، بلكه اسلام يكي از عناصر مهم و سازنده هويت ماست.بنابراين هويت ملي ايرانيان جداي از اسلام نيست.

وي بد دانستن هر آنچه از ناحيه خود است و خوب دانستن هر آنچه از ناحيه ديگران است را نشانه خودباختگي فرهنگي دانست و افزود: چنين مسئله‌اي در زبان يا لباس يا نوع خوراك مردم مي‌تواند بروز كند آنچه در تركيه يا مالزي يا پاكستان با تغيير زبان و خط رخ داد در واقع نشانه‌ي استعمار فرهنگي بود.

وي همچنين با انتقاد ازنوع پوشش ايرانيان در زمان حاضر، نوع رانندگي، نوع ساختمان‌سازي، نوع عزاداري وساير رفتارهاي نابه هنجار كه به خصوص در جوانان بروز دارد، افزود:‌ اگرچه مردم نقش اساسي در اصلاح چنين رفتارهايي را دارند، اما لازم است در برخي از آن‌ها دولت نيز وارد شود.

نظرات بینندگان