arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۳۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

احمدی نژاد: نيروهاي داخلي مي‌توانند مانند آب‌خوردن نيروگاه برق بسازند/اايران به قدرت نوظهور اقتصادي دنيا تبديل شده!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس‌جمهور با اشاره به اجراي موفق قانون هدفمندي يارانه‌ها در كشور گفت كه مسئولان صندوق بين‌المللي پول و بانك جهاني اعلام كرده‌اند با اين كار در ايران شاهد يك معجزه هستيم. ايران به قدرت نوظهور اقتصادي دنيا تبديل شده!


رييس‌جمهور با بيان اين‌كه اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها شروع شده و بخوبي جلو مي‌رود، اظهار كرد: وقتي ملتي تصميم مي‌گيرد كه كاري را انجام دهد آن كار بخوبي انجام خواهد شد و ما طوري برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه اين طرح بخوبي براي هميشه تداوم بيابد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح نيروگاه سيكل تركيبي يزد با تمجيد از فرهنگ مردم يزد به برنامه‌هاي دولت در اين استان اشاره كرد و گفت: سرعت كارها در يزد خيلي خوب است، پروژه‌هاي بسيار بزرگ و اساسي در حال اجراست و اميدوارم در كوتاه‌ترين زمان ممكن به نتيجه برسد.

وي در ادامه به برنامه‌هاي دولت در كشور اشاره كرد و گفت: يكي از برنامه‌هاي دولت تكميل زيرساخت‌هاي كشور است. در سال گذشته ‌٢١ هزار و ‌٥٠٠ ميليارد تومان در اين زمينه سرمايه‌گذاري شد كه در تاريخ ايران بي‌نظير بود. براي امسال نيز ‌٤٧ هزار و ‌٥٠٠ ميليارد تومان پيش‌بيني شده بود كه البته مجلس محترم آن را به ‌٣٥ هزار ميليارد تومان كاهش داد و ما مي‌توانيم از جاي ديگري آن را افزايش دهيم و اميدوارم بتوانيم از اين ساز و كارها استفاده و اين منابع را در زيرساخت‌ها استفاده كنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: برخي مي‌گويند كه در سال گذشته اين بودجه به صورت كامل تخصيص نيافت چرا كه ظرفيت‌هاي لازم وجود نداشت در حالي كه اين سخن اشتباه است. ما در سال گذشته ‌٢٠ درصد از درآمد نفت را به صندوق توسعه ملي واريز كرديم كه اگر آن هم در اختيار دولت بود اين بودجه به صورت كامل محقق شده بود. من مطمئنم در استان يزد اگر بودجه عمراني را حتي سه برابر كنيم ظرفيت‌هاي مصرف اين بودجه در استان وجود دارد.

رييس‌جمهور گفت: با توجه به اين بودجه‌ها پيش‌بيني ما اين است كه در عرض سه سال آينده زيرساخت‌هاي كشور تقريبا تكميل مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود يكي ديگر از برنامه‌هاي دولت را در توليد و مديريت انرژي عنوان كرد و گفت: كشور ما ظرفيت بسيار بالايي براي توليد انرژي دارد؛ چرا كه منابع نفت و گاز ما فراوان است و در برخي بخش‌هاي كشور ظرفيت بي‌پايان انرژي خورشيدي را در اختيار داريم. ما با استفاده از اين منابع مي‌توانيم به صادركننده اصلي برق در منطقه تبديل شويم. هر چند كه امروز هم اصلي‌ترين صادركننده هستيم و در عين حال در مواقعي برق هم وارد مي‌كنيم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه پروژه‌هاي ما در بخش نفت و گاز بسيار عظيم است، گفت: در سال ‌٨٤ و ‌٨٥ كشورهاي غربي براي اين‌كه در كشور ما سرمايه‌گذاري كنند بر ما منت مي‌گذاشتند و حتي مي‌خواستند خواسته‌هاي نامشروع خود را به ما تحميل كنند اما در اين دولت با اتكا به منابع داخلي توانستيم كارها را به خوبي پيش ببريم. بطوري كه در سال گذشته عمليات اجرايي هشت فاز پارس جنوبي توسط نيروهاي داخلي آغاز شد.

احمدي‌نژاد گفت: ما بايد در آينده به يكي از اصلي‌ترين كشورها در عرصه توليد برسيم. در سال ‌٨٤ وقتي دولت را تحويل گرفتيم ظرفيت توليد فولاد در كشور ‌١٠ ميليون تن بود كه هم‌اكنون به ‌١٩ ميليون تن رسيده است يا در آن زمان ميزان برق توليدي ما ‌٣٨ هزار مگاوات بود. امسال اين رقم به ‌٦٢ هزار مگاوات رسيده است.

وي ادامه داد: هم‌اكنون نيروهاي داخلي ما مانند آب خوردن مي‌توانند نيروگاه برق بسازند. در سال ‌٨٤ ميزان توليد سيمان در كشور ‌٣٢ ميليون تن بود كه اين رقم هم‌اكنون به ‌٧٥ ميليون تن رسيده است. در بخش كشاورزي هم روند مثبت است هر چند كه ما در آن بخش با محدوديت منابع مواجهيم. در دولت نهم و دهم توانستيم ‌١٠ ميليون متر مكعب به ذخاير آب كشور اضافه كنيم.

رييس‌جمهور در ادامه به مديريت مصرف اشاره كرد و با تاكيد بر اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، گفت: قانون هدفمندي يارانه‌ها طرح توزيع و مصرف عادلانه ثروت در كشور است. زماني بود كه من با تاكيد فراوان اجراي هدفمندي يارانه‌ها را پيگيري مي‌كردم و در آن زمان عده زيادي دائما آيه ياس مي‌خواندند و مي‌گفتند اين كار در ابتدا تاثيرات مخربي بر جامعه مي‌گذارد اما بعد از آن درست است. اما حالا مي‌بينيد كه اين طرح در مرحله اول با هيچ مشكلي مواجه نشد. حالا آن‌ها مي‌گويند كه اين طرح در مراحل بعدي با مشكل مواجه خواهد شد.

وي در ادامه بر اجراي موفق طرح هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: مسوولان بانك جهاني اجراي اين طرح را يك معجزه خواندند. حتي از ما خواستند كه در كنفرانسي درباره اين مسئله به آن‌ها اطلاعات لازم را بدهيم و به آنها آموزش دهيم.

رييس‌جمهور در ادامه گفت: من در برنامه تلويزيوني شب گذشته نيز گفتم كه اين يك افتخار است كه ما در كشور گرسنه نداريم. در حالي كه در دنيا يك ميليارد و ‌٢٠٠ ميليون انسان زندگي مي‌كنند كه در روز تنها يك وعده غذا براي خوردن دارند و سه ميليارد فقير در دنيا وجود دارند.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به پروژه مسكن مهر آن را يك مسكن دانست و نه درمان و گفت: درمان وقتي است كه هر خانواده ايراني در يك خانه ويلايي زندگي كنند. كشور ما يك كشور وسيع است چرا مردم بايد در خانه‌هاي كوچك زندگي كنند.

وي به طرح آتيه مهر اشاره كرد و گفت: وقتي برخي مي‌بينند مردم خوشحال هستند ناراحت مي‌شوند. ما در اين طرح براي هر ايراني كه به دنيا مي‌آيد يك حساب باز مي‌كنيم و هم خودمان در آن پول مي‌ريزيم و هم خانواده‌ها در آن پول مي‌ريزند تا وقتي فرد ‌٢٠ ساله شد ‌٦٠، ‌٧٠ ميليون تومان داشته باشد. آيا اين بد است؟ اين طرح در سال آينده با گستردگي بيشتري اجرا خواهد شد.

احمدي‌نژاد همچنين گفت: يك خط اعتباري براي هر ايراني هم تشكيل خواهيم داد كه هر ايراني بتواند ‌٥/١ ميليون از تسهيلات استفاده كند و هر وقت از آن استفاده كرد آن تسهيلات تبديل به وام مي‌شود. ‌٣٠ درصد از افراد جامعه نيازي به اين كمك‌هاي دولت ندارند اما بقيه مي‌توانند از آن استفاده كنند.

رييس‌جمهور در پايان بر ساختن جامعه الگو و نمونه تاكيد كرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
0
10
خدائی این جناب احمدی نژاد آخر انگیزه و روحیه هستند فقط آثار آن بعدهاهاهاهادرمیاد!
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
0
10
به عنوان یک حقیر و کوچکترین نیروی داخلی دست اندر کار در بخش خصوصی ساخت نیروگاه به اطلاع ایشان میرسانم سیاست های جاری دولت ایشان باعث شده است آن آبی که فرمودید از گلوی ما پایین نرفته ! و نزدیک است در اثر آب گرفتگی ناحیه گلو خفه شویم !! با تشکر !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
0
0
به راستی هم معجزه است.کشور ما ده در صد منابع جهان را در اختیار دارد و در 5 سال اخیر به خاطر افزایش قیمت نفت به اندازه صد سال قبل از آن در آمد نفتی داشته.در حالیکه رشد اقتصادی کشور در سال قبل صفر بوده براستی این معجزه نیست؟حتما باید ایشان و همکارانشان برای دنیا کلاس آموزشی برگزار کنند و توضیح دهند که چگونه این همه منابع کشور را به هدر داده اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
1
0
بابا اعتماد به نفس....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
1
لطفا يك ليوان آب به من بدهيد ، مي خواهم نيروگاه بسازم.
پاسخ ها
ناشناس
| PORTUGAL |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
مواظب باش تو گلوت گیر نکنه !!!
نظرات بینندگان