arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله امینی: در رسانه‌ها باید آزادی باشد

اگر مسئولان در مسأله‌ای تفاهم نداشته باشند، باید آن را در جلسات خصوصی مطرح كرده و حل كنند؛ این كه پای تریبون و در این روزنامه و آن روزنامه صحبت كنند؛ به نوعی استبداد و ترویج فرهنگ و قهر و دعوا و غلبه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله امینی گفت: اگر مسئولان در مسأله‌ای تفاهم نداشته باشند، باید آن را در جلسات خصوصی مطرح كرده و حل كنند؛ این كه پای تریبون و در این روزنامه و آن روزنامه صحبت كنند؛ به نوعی استبداد و ترویج فرهنگ و قهر و دعوا و غلبه است.

به گزارش انتخاب به نقل از مركز خبر حوزه، آیت‌الله ابراهیم امینی، امروز در دیدار دست‌اندركاران روزنامه فرهنگ آشتی با بیان این كه در هر جامعه‌ای اختلاف سلیقه وجود دارد، گفت: این اختلاف سلیقه چه مذهبی و چه سیاسی فرقی نمی‌كند، نباید بدبینانه به هم نگاه كرد؛ به طور مثال این كه شیعه به اهل سنت و اهل سنت به شیعه نظر بدبینانه داشته باشد، فایده‌ای ندارد باید با منافع مشترك را رعایت كنیم و وحدت خود را حفظ كنیم.

استادحوزه علمیه قم ادامه داد: در رسانه‌ها باید آزادی باشد؛ البته آزادی به نحو مطلوب و به گونه‌ای كه افراد عقاید خود را با استدلال برهان بیان كنند؛ در این صورت جامعه‌ای یك دست و متحد خواهیم داشت.

آیت‌الله امینی اضافه كرد: در سیاست نیز عقاید مختلف است و هر كسی حرفی می‌زند؛ مسئولین یك كشور نیز ممكن است اختلاف‌نظر داشته باشند؛ اما اگر در كشوری فرهنگ آشتی وجود داشته باشد و هدف مسئولین خدمت به نظام و مردم باشد، مسایل و اختلافات سیاسی با تفاهم رفع می‌شود.

وی تاكید كرد: اگر مسئولان در مسأله‌ای تفاهم نداشته باشند، باید آن را در جلسات خصوصی مطرح كرده و حل كنند؛ این كه پای تریبون و در این روزنامه و آن روزنامه صحبت كنند؛ به نوعی استبداد و ترویج فرهنگ و قهر و دعوا و غلبه است، نباید این گونه باشد، باید مسئولین در جلسات خصوصی مشكلات‌شان را حل كنند و به تفاهم برسندو بعد آن را در تریبون‌ها برای مردم بیان كنند.

مردم از اختلافات چه سودی می‌‌برند؟

آیت‌الله امینی تصریح كرد: معنا ندارد مسایل سیاسی و اختلافات در رسانه‌ها اعلام شود؛ از این دعواها چه چیزی عاید مردم می‌شود؟

وی با تاكید مجدد بر این كه باید در محیط علمی و دوستانه مسایل حل شود و نتیجه آن به مردم اطلاع داده شود، گفت: امروز دشمن به دنبال تفرقه و اختلاف است؛ براین اساس باید مسئولین با تفاهم و تعامل، دشمن را مایوس كنند.

آیت‌الله امینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه مسأله رسانه در جمهوری اسلامی مسایل مختلفی را به همراه دارد، گفت: باید بررسی شود در جمهوری اسلامی كه مردم آن انقلابی هستند آیا رسانه‌ها؛ البته نه تنها روزنامه و مجله، بلكه در راس آن صدا و سیما، به وظایف خود به خوبی عمل كرده‌اند یا نه و چه مشكلاتی در این عرصه وجود دارد؟

وی با اشاره به این كه اگر بتوانیم فرهنگ جامعه خود را به سمت فرهنگ آشتی بكشانیم، موفقیت بزرگی دست یافته‌ایم، افزود: متاسفانه امروز در خانواده‌ها فرهنگ قهر و دعوا حاكم است؛ زن و مرد با هم دعوا دارند و هر كس حق را به خود می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: رسانه‌ها نیز به خصوص صدا و سیما در برنامه‌های خود مدام نزاع بین زن و شوهر‌ها را نشان می‌دهند، این امر طبعا در دختران و پسران ایجاد ترس می‌كند و آنان را نسبت به ازدواج بد بین می‌كند.

آیت‌الله امینی تصریح كرد: اگر روزی نگران مردسالاری و زن‌سالاری در رسانه‌ها بودیم، امروز شاهد فرزند سالاری در رسانه‌ها هستیم؛ این جریانات كه توسط رسانه‌ها و مطبوعات در كشور ایجاد می‌شود، خطرناك است.

نظرات بینندگان