arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

دلایل خروج نیروهای روسیه از روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد: هماهنگی میان روسیه و سوریه برای مبارزه با تروریسم در بالاترین سطح خود قرار دارد و همچنان به همین صورت باقی خواهد ماند.

به گزارش انتخاب، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگوی تلفنی با تلویزیون این کشور در واکنش به کاهش نیروهای روسی در سوریه گفت:‌ دوستان روس ما به ادامه مبارزه با تروریسم پایبند هستند و در نتیجه پیشروی نیروهای مسلح ما در مناطق مختلف سوریه و توقف درگیری‌ها و آغاز آشتی‌های محلی، روسیه این تصمیم را با هماهنگی و توافق کامل میان رهبران سوریه و روسیه گرفت.

وی افزود: این دلایل واقعی و اصلی تصمیم روسیه است اما دوستان روس ما کاملا به هماهنگی سیاسی و نظامی با سوریه که در بالاترین سطح خود قرار دارد پایبند هستند.

عمران الزعبی گفت: نیروهای ارتش سوریه به توافق آتش‌بس پایبند هستند و آنجا که باید پاسخ بدهند پاسخ خواهند داد. هیچ تغییری در زمینه سیاسی و نظامی در روابط روسیه و سوریه به وجود نیامده است.

وی تأکید کرد: روند مبارزه با تروریسم و مقابله با آن با جدیت کامل ادامه خواهد داشت. روسیه به سوریه پایبند است و سوریه نیز پایبند خواهد بود و دوطرف به قطعنامه‌های بین المللی نیز پایبند خواهند بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از کاهش نیروهای روسی در سوریه خبر داده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان