arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

کره شمالی: توان هدف قراردادن آمریکا را داریم

کره شمالی اعلام کرد که توانایی آزمایش موشک جدید قاره پیما موسوم به KN-08 با برد بیش از 10 هزار کیلومتر را در اختیار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا، تلویزیون «ان اچ کی» ژاپن افزود: نمونه اولیه این نوع موشک سیار برای نخستین بار در سال 2012 و در مراسم رژه نظامی به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی به نمایش گذاشته شد.
نسخه پیشرفته موشک های سیار KN-08 که توانایی هدف قرار دادن سواحل آمریکا را در رژه اکتبر سال گذشته میلادی نیز به نمایش درآمد.
هفته گذشته رسانه های کره شمالی تصویری از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در کنار کلاهک هسته ای منتشر کردند که در بازدید وی از تاسیسات موشکی KN-08 گرفته شده است.
آمریکا نگران آزمایش این نوع موشک از سوی کره شمالی در پاسخ به رزمایش مشترک این کشور با کره جنوبی است اما پیونگ یانگ تاکنون آزمایش احتمالی این موشک بالستیک دوربرد را تایید نکرده است.
کره شمالی در پی آغاز رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره، این دو کشور را به حملات بیشتر و حتی هسته ای تهدید کرد.
کره شمالی در پی انجام آزمایش چهارم هسته ای خود در اوایل سالجاری میلادی و پرتاب موشک دوربرد در ماه گذشته میلادی از سوی سازمان ملل متحد با تحریم های بیشتری روبرو شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
نظرات بینندگان