arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۳۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰
افشای جزئیات دقیق از نحوه ی حمله به مقر بن لادن؛

نقشه ی کماندوهای آمریکایی برای دستگیری بن لادن چه بود؟ + تصاویر

یکی از هلی کوپترهایی که در نزدیکی مقر بن لادن به زمین نشسته بود به سمت خانه رهبر القاعده امد تا کماندوها و جسد و دیگر اسناد و افرادی که در آن پناهگاه دستگیر شده بودند را ببرد. قبل از آن کماندوها، آن هلی کوپتری را که در انجا سقوط کرده بود را منفجر کردند. انها به پایگاهی هوایی به نام "بگرام" در افغانستان رسیدند. سپس جسد بن لادن از انجا به یک کشتی برده شد تا در دریا انداخته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع مطلع آسوشیتدپرس جزئیات دقیقی از نحوه حمله کماندوهای امریکایی به مقر بن لادن فاش کردند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، یورش نیروهای امریکایی به مقر بن لادن ماه ها بود که برنامه ریزی شده بود اما قبل از اینکه شروع بشود، نزدیک بود که با شکست مواجه شود.



امریکا عمدا عملیات خود را از پاکستان مخفی کرد به این دلیل که خشم پاکستانی ها را از نقض حاکمیت این کشور، پیش بینی می کرد.

کماندوهای امریکایی یورش خود را با این تصور شروع کردند که اگر انها موفق نشوند، شانس دومی نخواهند داشت و حداقل کل دنیا هم از ان مطلع خواهد شد.

کماندوهای امریکایی ماموریت خود در ابوت اباد را با یک شکست اغاز کردند.  انها نتوانستند هلی کوپتر را کنترل کنند و هلی کوپتر آنها در مقابل درب خانه ی بن لادن سقوط کردند. این باعث شد که انان برنامه و نقشه های اصلی خود را رها کنند و یک حمله ی غافلگیرانه را انجام بدهند.

بر اساس این گزارش، سپس انها مخفیانه از طریق پشت بام و طبقه ی همکف وارد مقر بن لادن شدند.




به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR،آنها حمله ای "طبقه به  طبقه" انجام دادند. کماندوها با بن لادن در راهرویی در بیرون اتاق خوابش مواجه شدند. انها به داخل اتاق رفتند و او را کشتند!

یورش به مقر رهبر القاعده در شب 2 می برنامه ریزی شده بود. گروه "سیل 6" از زمان حمله به بن لادن در "تورا بورا" در سال 2001 به دنبال او بودند و در 4 عملیات در داخل خاک پاکستان شرکت داشتند. اما این عملیات انها خیلی با دیگر عملیات ها تفاوت داشت.



پنج هلی کوپتر آن شب به پاکستان رفتند. سه هلی کوپتر در حدود یک سوم مانده به مقر بن لادن به زمین نشستند و منتظر ماندند. دو هلی کوپتر دیگر به همراه 23 نفر از گروه "سیل" به همراه یک مترجم و سگ ردیابی به نام "قاهره" حمله را آغاز کردند.

اگر اولین تیم موفق نمی شد، ان هیلی کوپترهای دیگر وارد عمل می شدند.

نقشه انها این بود که یکی از هلی کوپترها در بالای پشت بام و دیگری در  بالای حیات  برود و پس از آن، کماندوها با استفاده از طناب به پایین بیایند.  اما نقشه انها با مشکلی که برای هلی کوپتر پیش امد با شکست مواجه شد.



گرما و حرارت باعث شد که خلبان کنترل هلی کوپتر را از دست بدهد. هلی کوپتر دوم حتی این ریسک را نکرد که به بالای پشت بام برود . آن هلی کوپتر سرنشینان خود را بیرون از مقر بن لادن پیاده کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR،انها راه خود را با مواد منفجره باز کردند. سه مرد و یک زن به کماندوها حمله کردند که به انها تیراندازی شد. بچه ها در تمام طبقات جضور داشتند از جمله در بالکن اتاق بن لادن.



سه نفر از کماندوها به طبقه ای که بن لادن در آن حضور داشت رسیدند. رهبر القاعده در انتهای راهرو ایستاد بود. قبل از اینکه به داخل اتاقش برود، کماندوها او را شناسایی کردند.

 

انها با تصور اینکه او به سراغ اسلحه خود رفته است به دنبال او وارد اتاقش شدند. در داخل دو زن ایستاده بودند و جیغ و فریاد می کردند و سعی داشتند که از رهبر القاعده محافظت کنند. یکی از کماندوها این دو زن را گرفت و به طرفی پرتاب کرد.

دومین کماندو به بن لادن تیراندازی کرد که بر اثر ان یک تیر به سینه ی او ، و دیگر گلوله به سر او اصابت کرد.



سپس به کاخ سفید اعلام شد که بن لادن کشته شده است آن هم با کد رمز "گرونیمو". این کد عملیات نبود بلکه مقامات گفته اند کد مرحله ای بود که بن لادن کشته شود.

کماندوها از جسد بن لادن عکس گرفتند و لیستی از وسائلی که در اتاق بود برداشتند و امچنین اسلحه هایی که در اتاق بود را برداشتند. رسیدن به بن لادن 15 دقیقه طول کشیده بود.



به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، یکی از هلی کوپترهایی که در نزدیکی مقر بن لادن به زمین نشسته بود به سمت خانه رهبر القاعده امد تا کماندوها و جسد و دیگر اسناد و افرادی که در آن پناهگاه دستگیر شده بودند را ببرد. قبل از آن کماندوها، آن هلی کوپتری را که در انجا سقوط کرده بود را منفجر کردند. انها به پایگاهی هوایی به نام "بگرام" در افغانستان رسیدند. سپس جسد بن لادن از انجا به یک کشتی برده شد تا در دریا انداخته شود.

وقتی که اوباما به دیدن اعضای گروه "سیل 6" رفت از انها تشکر کرد اما نپرسید که کدامیک از انها بن لادن را کشته بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
12
6
خدایی من جای آمریکا بودم دیگه حرف نمیزدم!!!
میگه هلیکوپتر اول تو حیاط سقوط کرده
کسی زخمی نشده!
تازه بعدش مخفیانه رفتن سراغ بن لادن!!!(یعنی هنوز کسی از خونه بن لادن نفهمیده یه هلیکوپتر دم درشون سقوط کرده!!)
بدون هلیکوپتر از سقف اومدن تو
!!!!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
45
4
یک نمایش پرهیجان به سبک هالیوود. فقط هنرپیشه هاش نظامی بودند/
ناشناس
|
INDIA
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
32
6
سناریو خیلی ساده لوحانه ای بود لطفا طوری چاخان نویسی بکنید که دیگران باور کنند این داستان عین عملیات رینبو وهالیوود است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
10
4
بيشتر شبيه يه فيلم هاليوودي تا يه حمله غافلگيرانه نظامي
حسن.ب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
28
3
سرگرمی جالبیه. واسه خنده که خوبه/
ناشناس
|
CANADA
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
59
4
آنقدر مسخره كه يه بچه هم خندش ميگيره!
اولا بن لادن و رفقا به سقوط هلي كوپتر دم در منزل عادت داشتند كه هيچ عكس العمل خاصي انجام ندادند ، ثانيا فرضا فرض اول درست بوده باشه و اونا عادت داشتند ، آمريكايي ها كه ميتونن با به بند كشيدن يه همچين آدمي كلي واسه دور بعد راي بخرن چرا درجا كشتنش؟ ثالثا حالا در جا كشتنش چرا جسدشو رو نكردن مثلا در يك فيلم؟ و صاف انداختنش تو دريا

كاش از چندتا نويسنده هاليوودي حداقل كمك ميگرفتن يكم باورپذير ترش ميكردن
نظرات بینندگان