arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵

ریزش اندک بورس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در نتیجه معاملات امروز در بازار بورس تهران ، شاخص کل با ریزش حدود 374 واحدی همراه شد و به 80 هزار و 561 واحد رسید.

در پایان معاملات تالارهای بورس اوراق بهادار تهران تعداد 1561 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 390 میلیارد تومان در 113 هزار دفعه معامله شد و ارزش بازار به 390 هزار میلیارد تومان رسید.
بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه معادن و فلزات، پالایش نفت اصفهان، سایپا به خود اختصاص دادند. همچنین بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مرهون شرکت پتروشیمی مبین بود.

اما در معاملات امروز گروه خودرو دارای تغییر محسوسی بود و پس از گذشت چند روز روند نزولی در این گروه، بازار شاهد جمع‌شدن صف فروش و روند صعودی در معاملات این گروه بود؛ به گونه‌ای که گروه بهمن، سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو کار خود را با صف خرید به پایان رساندند.
از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را سرمایه‌گذاری سایپا، ایران خودرو، پارس خودرو، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا و بانک صادرات ایران به نام خود ثبت کردند.

در فرابورس چه خبر؟
در بازار فرابورس نیز شاخص کل با 14 واحد کاهش به 806 واحد رسید. نمادهای مارون، هرمز و ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.
این در حالیست که ارزش معاملات در این بازار 149 میلیارد تومان ثبت شد و "تولید نیروی برق دماوند" با رقمی در حدود 13 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معاملات بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان