arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

دیپلمات ها: ما می ترسیم ایران به اطلاعات داخل لپ تاپ های ما دست پیدا کند!

دیپلمات ها در وین ادعای جدیدی را علیه ایران مطرح كرده و جمهوری اسلامی را متهم به سرقت اطلاعات كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر؛ دیپلمات ها در وین ادعای جدیدی را علیه ایران مطرح كرده و جمهوری اسلامی را متهم به سرقت اطلاعات كردند.

دیپلمات هایی كه نخواستند نامشان فاش شود، در این باره اعلام كردند كه آژانس بین المللی انرژی اتمی نگران است كه مبادا ایرانی ها به تجهیزات ذخیره اطلاعات و تجهیزات شخصی بازرسان این نهاد دست یافته باشند.

آسوشیتدپرس به نقل از این دیپلمات ها كه نامی از آنها برده نشده، مدعی شد كه این دیپلماتها گفته اند كه وین نگران آن است كه ایران به لب تاپ ها و تلفن های همراه بازرسان دست یافته و اطلاعات داخل آنها را كسب كرده باشد.

این ادعای منابع ناشناس غربی در حالی اكنون منتشر می شود كه اخیرا اتحادیه اروپا مدعی شد نامه ایران در پاسخ به نماینده 1+5 حاوی هیچ مطلب جدیدی برای از سرگیری مذاكرات با این گروه نیست.

سخنگوی "كاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا با بیان این مطلب ادعا كرد مطلبی كه برگزاری نشست دیگری را با ایران توجیه كند، در نامه "سعید جلیلی"مشاهده نمی شود.

وی درعین حال اعلام كرد: این اتحادیه برای ایجاد زمینه ای جهت از سرگیری مذاكرات 1+5 آمادگی دارد. این درحالی است كه اشتون در اظهارات خود از بازبودن درهای مذاكره با ایران خبر داده است.

همچنین در دورجدید فضاسازی خبری غرب علیه ایران یك رسانه غربی ازمخالفت روسیه با انتشارگزارش بی اساس شورای امنیت درباره آنچه ارسال سلاح به سوریه توسط ایران ادعا شده، خبر داد.

چندین دیپلمات شورای امنیت كه خواستند نام آنها فاش نشود، اخیرا به رویترز گفته اند روسیه مخالفت خود را با انتشار گزارش شورای امنیت درباره آنچه ارسال سلاح به سوریه توسط ایران ادعا شده، اعلام كرده است.
نظرات بینندگان