arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۱۲۱۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
ابراهیم اصغرزاده در گفتگو با «انتخاب»:

روحانی تحت فشار است؛ باید از او در مقابل تندروها دفاع کنیم / این ها به دنبال آسیب وارد کردن به برجام هستند / لاریجانی خیلی وقت است خط خود را از رادیکال ها جدا کرده است

«نتیجه انتخابات مجلس محصول اعتراض مردم به عملکرد مجلس گذشته و از آن مهم تر بازتاب نارضایتی مردم از دولت احمدی نژاد و نزدیکان وی بود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


روحانی تحت فشار است؛ باید از او دفاع کنیم / به دنبال آسیب وارد کردن به برجام هستند / لاریجانی خیلی وقت است خط خود را از تندروها جدا کرده است«نتیجه انتخابات مجلس محصول اعتراض مردم به عملکرد مجلس گذشته و از آن مهم تر بازتاب نارضایتی مردم از دولت احمدی نژاد و نزدیکان وی بود.»
 
ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی با بیان این مطلب به «انتخاب» گفت: با توجه به آراء مردم در  انتخابات مجلس، انتظار می رود مجلس آینده بر مدار اعتدال و عقلانیت پیش رود و تصمیم گیری ها و مصوباتش بر اساس عقلانیت باشد نه شعار و احساسات. در مجلس گذشته متاسفانه شاهد بودیم برخی تندرو ها از مدار عقلانیت خارج شده بودند. 

وی با اشاره به ایجاد شکاف عمیق میان اصول‌گرایان معتدل و سنتی با  تندرو ها  گفت: یکی از نتایجی که در انتخابات مجلس مشاهده کردیم، فاصله گیری بیشتر اصول‌گرایان معتدل و سنتی از رادیکال ها بود.  در واقع  بخش های عقلانی و معتدل اصولگرایان که به ارزش‌های دینی و انقلابی اهمیت می دهند، خط خود را از تندرو ها جدا کردند.

اصغرزاده ادامه داد: اصولگرایان سنتی و معتدل و چهره ی شاخص آنان علی لاریجانی، خیلی وقت است که راه خود را از تندرو های جدا کرده اند. در این انتخابات این شکاف عمیق به صورت روشن تر خود را نشان داد.

اصغرزاده با اشاره که به این که اعتدال جریان اصلی مجلس است گفت:  جریان اعتدالی در مجلس آینده می تواند توازن را در مجلس برقرار کند. برخی  از تندرو ها می خواهند بین اصلاح طلبان و اعدالیون تفرقه بایندازند اما تحلیل بنده این است که  با توجه به تجربه موفق  در انتخابات 92  و همین انتخابات مجلس 94 ایجاد  تفرقه در بین اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نتیجه نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: اطلاح طلبان و اعتدالیون در جریان انتخابات به هم نزدیک شدند و در مجلس آینده نیز این نزدیکی ادامه می یابد. در آینده نیز عملکرد دولت روحانی می تواند به اصلاح‌طلبان  و معتدل ها کمک کند که  بدنه ی اجتماعی را بیشتر به خود نزدیک کنند. 

 این فعال سیاسی با اشاره به همراهی مجلس آینده با دولت برای رفع مشکلات گفت: میان اصلاح طلبان و اعتدالیون باید همکاری وجود داشته باشد. چون در حال حاضر دولت روحانی از طرف تندرو ها تحت فشار است و باید از او جلوی تندروها دفاع کرد. البته در این بین خود دولت روحانی هم باید فعالانه تر و بهتر کار کند.  

وی با اشاره به مشکلات معیشتی  مردم در  حوزه اقتصادی  بر ضرورت توجه بیشتر دولت  در این زمینه تاکید کرد و گفت: توجه دولت به برجام و رابطه مثبت با جهان امر ضروری است اما دولت در حوزه خارجی غرق شده است . به نظر من باید به مسائل داخلی هم توجه بیشتری بکند 

اصغر زاده با اشاره به سیاست خارجی دولت روحانی، خروج از انزوا و انفعال را لازم دانست و گفت: دولت می تواند با حفظ عزت و احترام و در نظر گرفتن  منافع ملی و استراتژی امنیت ملی رابطه و گفتگوی متقابل با تمام کشور ها را به منظور  ارتقاء منزلت و تامین منافع کشور در سطح منطقه و جهان در نظر بگیرد.

وی افزود: به هر صورت تاکنون تیم دیپلماسی دولت یازدهم توانسته است  رابطه ایران با دنیا را بهتر بکند. دولت روحانی و تیم دیپلماسی آن تاکنون در این زمینه خوب عمل کرده است اما برخی از تندرو ها می خواهند به دستاورد های برجام ضربه زده و به آن اسیب وارد کنند و علیه دولت به بهانه های مختلف کارشکنی و تبلیغات منفی می کنند تا در نهایت مردم را از دولت نا امید کنند. 


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
45
موافقم خدا کمکش کنه انشاا... چون مخالفان برجام قویترند!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
38
عارف اگر ريس جمهور شده بود تابحال صد بار بريده بود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
40
ما با رأی به لیست امید حمایت کردیم حالا نوبت حمایت نخبگان و خواص جامعه است تا کشور را به سمت توسعه هدایت کنند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
3
37
اگر رییس جمهور با همین روش بر مدار اعتدال و روراست و فعال پیش رود از حمایت قاطع مردم برخوردار باقی می ماند.انشا ی الله.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
37
همه هدفشون از این فشارها، چهارساله کردن دولت روحانی هست.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
32
هر کاری از دستان ما بر بیایید که قطعا بر می ایید برای حمایت از اقای روحانی و دولت ایشان انجام می دهیم.
نظرات بینندگان