arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵

پیشنهاد دی میستورا/ اسد بماند

یکی از اعضای هیئت گروه های معارض سوری که برای مذاکرات صلح در ژنو حضور دارد شنبه گفت فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای سوریه پیشنهادی را برای باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور این کشور مطرح کرده اما گروه های معارض آن را رد کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به معارضان سوری پیشنهاد داده است اسد در قدرت بماند اما معارضان آنرا رد کردند.

به گزارش انتخاب، یکی از اعضای هیئت گروه های معارض سوری که برای مذاکرات صلح در ژنو حضور دارد شنبه گفت فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای سوریه پیشنهادی را برای باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور این کشور مطرح کرده اما گروه های معارض آن را رد کرده اند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود و از اعضای کمیته عالی مذاکرات (‌ که متشکل از مهمترین جناح های معارض حکومت سوریه است ) است گفت : « استفان دی میستورا پیشنهاد کرده است اسد با انتصاب سه معاون رئیس جمهور به انتخاب ما موافقت کند و اختیارات نظامی و سیاسی خود را به آنها انتقال دهد و خود تنها جایگاهی تشریفاتی را حفظ کند. »

این معارض سوری گفت دی میستورا شامگاه جمعه در دیدار با معارضان سوری گفت : « این پیشنهادی نیست که خود مطرح کرده باشد. وی اما نام مطرح کنندگان این پیشنهاد را فاش نکرد. »وی افزود : « ما قاطعانه این پیشنهاد را رد کردیم. »دیدار دیگری با فرستاده سازمان ملل متحد در سوریه در روز دوشنبه پیش بینی شده است.کمیته عالی مذاکرات بر تشکیل نهاد دولتی انتقال قدرت بدون حضور اسد تأکید کرد. لازمه این امر کناره گیری اسد است.

سالم المسلط سخنگوی کمیته عالی مذاکرات جمعه مدعی شد : « ما نمی توانیم مشارکت مسئولانی را که علیه مردم سوریه مرتکب جنایت شده اند در نهاد ( آینده )‌ انتقالی سوریه بپذیریم. »گروه های معارض سوری برعکس اعلام کردند آماده اند دولت انتقالی را با حضور دیپلماتها و فن سالارهای حکومت دمشق تشکیل دهند.

نظرات بینندگان