arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰
انتقاد شدید آیت الله نوری از دولت؛

امام جمعه خرمشهر: عیب است که احمدی نژاد متوجه دروغ ها نمی شود/دیگر کسی رغبت نمی کند به خرمشهر بیاید

مقام معظم رهبری در فرازی در نمازجمعه تهران در اوایل جنگ تحمیلی فرمودند: اگر به نصایح دلسوزانه روحانیون خرمشهر در جنگ عمل میشد، خرمشهر سقوط نمی کرد. سال ها پس از جنگ هم در چند نوبت معظم له از آیت الله سید ابوالحسن نوری پیر مجاهدان مقاومت و فتح خرمشهر با عنوان دلسوزترین روحانی جنگ یاد می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام معظم رهبری در فرازی در نمازجمعه تهران در اوایل جنگ تحمیلی فرمودند: اگر به نصایح دلسوزانه روحانیون خرمشهر در جنگ عمل میشد، خرمشهر سقوط نمی کرد. سال ها پس از جنگ هم در چند نوبت معظم له از آیت الله سید ابوالحسن نوری پیر مجاهدان مقاومت و فتح خرمشهر با عنوان دلسوزترین روحانی جنگ یاد می کند.

به گزارش انتخاب به نقل از جهان خاطرات دیدار تاریخی و گفت و گوهای امام جمعه خرمشهر با مقام معظم رهبری و شهید چمران در اوایل جنگ و در اتاق جنگ اهواز از فرازهای مهم دفاع مقدس به شمار می رود.

آیت الله نوری که خود جانباز فتح خرمشهر است و به مدد بدنه (لوله) یک خودکار و مراقبت یک پرستار شجاع پس از جراحت سنگین ناشی از ترکش های خمپاره نجات یافت، در طول حماسه دفاع مقد س به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به اقامه نماز جمعه در خرمشهر و در جمع رزمندگان اسلام پرداخت.

پس از پایان جنگ نیز با فرمان مقام معظم رهبری امام جمعه خرمشهر شد و بیش از ۲۰ سال از سنگر نماز جمعه، مدافع مردم محروم این خطه قهرمان بود.

وی در جدیدترین گفت و گوی خود از خرمشهر و آبادان این گونه می گوید: آزادی خرمشهر و آن فتح و حماسه بزرگ مرهون هدایت امام خمینی (ره) و توفیقات الهی و اطاعت رزمندگان اسلام از اوامر ولی فقیه و امام خود بود و به دلیل همین بصیرت بالای رزمندگان اسلام دیگر برای آن مجاهدان در راه خدا غصه این که من کشته شوم یا زخمی و یا آسیب ببینم وجود نداشت و شهیدان ما با این بینش در جوار رحمت الهی آرام گرفته و متنعم شدند.

وی در ادامه افزود: حالا ما مانده ایم و تکالیفمان و آیا این که به این تکالیف عمل کرده ایم!

وی با ناراحتی تمام ادامه داد: حاضر نشدیم برای آسایش مردم خرمشهر که دین خود را به اسلام و ایران ادا کردند، همتی به خرج دهیم و وضعیت آن شد که می بینیم. تداوم رنج ها و محنت های مردمی که پس از گذشت این همه سال (ربع قرن) از ازادی خرمشهر از اولیه های زندگی محروم هستند.

وی با اشاره به مصیبت آب در این شهر و شهر همسایه آبادان می گوید: چند بار باید این پروژه آب را افتتاح کنید. چند میلیارد برایش خرج نمایید. چقدر باید برای پروژه ای که مردم از آن نصیب نبردند پول پرداخت شود.

وی با بیان این مطلب که مردم خرمشهر و ابادان از آسایش محروم هستند، متذکر شد: خیلی مهم است که ما مردم را راغب کنیم به زندگی در خرمشهر، با توجه به این که در وضعیت فعلی که دشمن در صدد این است که کمین کرده و ضربه ای بزند. خالی شدن خرمشهر ضرر سنگینی دارد، اینجا مرز است. در وضعیت فعلی باید مرزها از همه جای دیگر امنیت، آسایش و آرامش بیشتری داشته باشد.

دقت کنیم در تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر و سابقه تاریخی معاصر خرمشهر این شهر مرزی چندین بار مورد حمله قرار گرفته است، پس باید وسایل زندگی و حداقل راحتی مردم در منطقه فراهم شود، نه این که مردم از اولیه های زندگی محروم باشند.

وی خطاب به رئیس جمهوری گفت: باید بفهمید همه قضیه آبرسانی به خرمشهر و آبادان که به شما گفتند دروغ بود، دروغ! عیب است برای رئیس جمهوری که این همه به او دروغ بگویند و متوجه نشود

وی با یاد آوری این نکته که مسئولان ارشد باید به فکر امروز خرمشهر باشند در ادامه گفت: البته ما استاندار و پیمانکارانش را مقصر اصلی این وضعیت می دانیم.

وی با حمله شدید به استاندار خوزستان افزود: با این وضعیتی که استانداری و پیمانکارانش برای مردم به وجود آورده اند دیگر کسی رغبت به آمدن به خرمشهر را نمی کند.

وی برای بار دوم دراین گفت و گو خطاب به رئیس جمهور گفت: این خوش باوری ها را کنار بگذارید. این همه مرم دارند از اوضاع بد و استاندار و پیمانکارانش می نالند، به فکر مردم باشید.

آیت الله نوری با اشاره به مدیران پروازی منطقه آزاد اروند نیز گفت: گروه هایی هستند که به عنوان مدیران پروازی، با دریافت حقوق های میلیونی که نصف روز هم کار نمی کنند، در منطقه حضور دارند.

وی تاکید کرد: که این کوتاهی ها در شهرهای خرمشهر و آبادان برای مردم بسیار سنگین است.
سخنان جدید آیت الله سید ابوالحسن نوری در حالی بیان میشود که طی روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته و در آستانه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر قهرمان، در برخی از مناطق شهر بیش از ۱۲ ساعت آب در اوج گرمای منطقه قطع بوده است.

ادعاهای آبرسانی به خرمشهر و آبادان در حالی بیان می شود که مردم همچنان آب شرب مورد نیاز خود را می خرند و فروش دستگاه های تصفیه آب همچمنان بازار پر رونقی دارد و این موضوع در حالی روی می دهد که رئیس جمهور در سال های اخیر برای پروژه آبرسانی طرح غدیر بر موج تبلیغات گسترده سوار بوده و مدعی حل مشکل آب شرب مردم در خرمشهر و آبادان بوده اند. دو شهری که در کنار سه رودخانه آب شیرین با معضل آب همچنان دست و پنجه نرم می کنند، این مشکلات در کنار مصیبت فاضلاب، بیکاری، پدیده گرمای فزاینده، گرد وغبار، سیستم توزیع برق ناپایدار، سرقت و ناامنی و موج فزاینده رابطه و پارتی بازی خرمشهر را فرا گرفته است.

نادر دریابان پژوهشگر دفاع مقدس میگوید: هر بیننده ای در بدو ورود به خرمشهر متوجه می شود میراث شهدای گرانقدر آزادسازی خرمشهر چگونه در خودسری عده ای فرصت طلب و عدم نظارت دولتمردان در تهران مورد خدشه واقع شده است.

وی گفت: در شهر و منطقه ای که ما هزاران درد بی درمان داریم برگزاری جشنواره اقوام ایرانی چه ضرورتی دارد. ایا سرنخ این گونه جشنواره ها در جریان انحرافی مکتب ایرانی قرار ندارد؟

وی با ابراز تاسف از فراموشی یاد ونام شهیدان اضافه کرد: به جای بزرگداشت آخرین سنگر مقاومت خرمشهر شهید امیر رفیعی که در حال اسارت به دست دشمن بعثی به شهادت رسید جشنواره مسخره اقوام ایرانی را برگزار می کنند و سفرای کشورهای فقیر را به نام سرمایه گذاری در منطقه آزا اروند و خرمشهر و ابادان با پول بیت المال به این شهر ها می کشانند و از تلویزیون آن را با افتخار پخش می کنند.

دریابان با محکوم نمودن سکوت صدا و سیما در ۲۰ سال اخیر در برابر مشکلات خرمشهر گفت: صدا و سیما از عوامل اصلی رنج های مردم خرمشهر و آبادان است که با سکوت معنادار خود به این مشکلات تداوم بخشیده است.

ور در این زمینه گفت: خوب بود امثال آقای نجف زاده را به جای حومه پاریس به خرمشهر می آوردند تا زخم های این منطقه را نیز انعکاس دهد.

وی در خاتمه گفت در سال های اخیر دولت به جز شعار دستاوردی برای خرمشهر نداشنه است. به طور نمونه دولت با بازی در معافیت عوارض گمرکی در بندر خرمشهر اندک رگ حیاتی این شهر را نیز قطع نمود که مایه تاثر و تاسف است زیرا تنها دستاوردهای مثبت سال های اخیر نیز با این اقدامات از خرمشهر گرفته شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
1
4
مگر رد تهران كه به اصطلاح پايتخت ايران زمين است خريد و فروش دستگاههاي تصفيه آب داغ نيست تورو خدا سانسور نكن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
0
3
ای عزیز کی به فکر مردمه ، دلت خوشه ؟ ها !
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
0
4
خرم شهر يه زماني براشون ارزش داشت،اجازه بديد آقايون كاشون بكنن!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان