arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

«جورج کلونی»: خانواده من پناهندگان ایرلندی بودند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جورج کلونی» بازیگر و کارگردان سرشناس هالیوودی در یک نشست گفت که پدران او ایرلندی‌هایی بودند که از قحطی فرار کرده و به آمریکا پناه آوردند.

«جورج کلونی» بازیگر مشهور سینمای هالیوود با فاش کردن بخشی از تاریخچه خانودگی‌اش، در حمایت از پناهنگان اظهار داشت:‌ پناهنگان هم آدم‌هایی هستند مثل من و شما.

این هنرپیشه برنده جایزه اسکار که برای شرکت در کنفرانس انسان‌دوستانه راهی ایروان ارمنستان شده، اعلام کرد که اجداد او در قرن نوزدهم از قحطی ایرلند فرار کرده و به آمریکا نقل مکان کردند.

«کلونی» ادامه داد: حقیقت ساده این است که بودن همه ما اینجا، نتیجه عمل مهربانانه فرد دیگری است. همه ما روی شانه‌های انسان‌های خوبی ایستاده‌ایم که وقتی ما به آن‌ها نیازمند بودیم، رویشان را برنگرداندند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، بازیگر «جاذبه» همچنین عنوان کرد: خاندان «کلونی» از قحطی ایرلند به آمریکا فرار کردند، جایی که زنده ماندشان نیازمند غذا، جای خواب و دستی بخشنده بود. ما این افراد را پناهنده می‌نامیم، اما آن‌ها فقط آدم‌هایی هستند مثل من و شما.

وی افزود: و اگر بایستید و نگاه عمیقی به چشم‌هایشان بیاندازید، ممکن است کشاورزی ایرلندی را ببیند که از قحطی فرار کرده است. اگر قرار است ما زنده بمانیم، نمی‌توانیم رویمان را برگردانیم، نه از مردم سوریه، نه جنوب سودان یا کنگو.

براساس آماری که سازمان ملل منتشر کرده، از سال 2011 با شروع درگیری‌های نظامی، حدود چهار میلیون و 800 سوری مجبور به ترک کشور خود شده‌اند.

«کلونی» برای اعطای جایزه «آرورا» به ارمنستان رفته است. این جایزه ویژه افرادی است که برای نجات دیگران جان خود را به خطر می‌اندازند.

«مارگوریت بارانکیتس» برنده این جایزه نوپا بود که طی جنگ‌ داخلی بروندی جان 30 هزار کودک را نجات داد. او برنده جایزه‌ای 100 هزار دلاری شد و مبلغی یک میلیون دلاری را برای اهدا به سازمان‌های خیریه دریافت کرد.

«جورج کلونی» تاکنون شش‌بار (برای بهترین بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی) نامزد کسب جایزه اسکار شده است که یک‌بار برای فیلم «سیریانا» در سال 2005 موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و در سال 2012 نیز در مقام تهیه‌کننده در کنار «بن افلک» و «گرنت هسلا» اسکار بهترین فیلم را برای تهیه‌کنندگی به دست آورده است.

از دیگر افتخارات این سینماگر مطرح می‌توان به کسب سه جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب برای فیلم های «سیریانا»، «ای برادر کجایی» و «فرزندان» اشاره کرد.

«کلونی» در سال 2013 در فیلم «جاذبه» ساخته «آلفونسو کواران» در نقش یک فضانورد به نام «مت کوالسکی» درکنار «سندرا بولاک» به ابفای نقش پرداخت و در نهایت فیلم موفق به کسب هشت جایزه اسکار شد.

وی تاکنون فیلم‌های «شب بخیر و موفق باشید» (2002)، « کلاه‌چرمی‌ها» (2008)، « عید مارس» (2011)، «مردان تاریخی» (2012) را در مقام کارگردان مقابل دوربین برده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان