arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

تنش در روابط مصر و امارات/ ابوظبی سفیرش را از قاهره فراخواند

منابع مصری گزارش دادند که همزمان با سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات عربی متحده، سفیر امارات قاهره را به مقصد ابوظبی ترک کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع مصری گزارش دادند که همزمان با سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات عربی متحده، سفیر امارات قاهره را به مقصد ابوظبی ترک کرد.

به گزارش انتخاب، روزنامه الاهرام نوشت که محمد الظاهری سفیر امارات، قاهره را به مقصد ابوظبی ترک کرد.

این روزنامه نوشت که سفیر امارات شب گذشته فرودگاه قاهره را ترک کرد و تعدادی از کارکنان سفارت نیز برای بدرقه وی آمده بودند.

برخی دیگر از رسانه های مصری نیز گزارش دادند که فراخوانی سفیر امارات از قاهره بی ارتباط با سفر ناگهانی جاویش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به امارات نیست و قرار است اوغلو امروز سه شنبه به امارات رفته و با شیخ محمد بن زاید که اخیرا نیز به قاهره سفر کرده بود، دیدار نماید.

از سوی دیگر وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که سفر وزیر خارجه این کشور به امارات بنا به دعوت شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی وی صورت می گیرد و قرار است در این سفر وی روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای را بررسی نماید.

این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه روز یکشنبه با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در ریاض دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه ونتایج اجلاس سازمان همکاری اسلامی بحث و گفت وگو کرد.

پیش از این رسانه های خبری از تلاش عربستان سعودی برای آشتی مصر و ترکیه که روابط آنها پس از عزل محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر تیره شده است، خبر داده بودند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان