arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

اسکان پسران در خوابگاه دختران شایعه است

دیروز خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که در آن تأکید شده بود رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی جمعی از پسران را در خوابگاه‌های دخترانه این دانشکده اسکان داده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیروز خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که در آن تأکید شده بود رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی جمعی از پسران را در خوابگاه‌های دخترانه این دانشکده اسکان داده‌است.

به گزارش انتخاب، به طوری‌که دختران در محوطه خوابگاهی هر روز شاهد تردد و رفت و آمد پسران هستند. این درحالی است که به گفته مسئولان دانشکده، پسران در میهمانسرایی اسکان داده شده بودند که اساساً هیچ ارتباطی با خوابگاه دختران این دانشکده نداشت.

در خبر رسانه‌های منتقد دولت آمده بود که «فاطمه مهاجر» رئیس دانشکده شریعتی تهران دلایل اسکان دادن پسران در محوطه خوابگاه دانشجویان دختران را فرهنگسازی در بین دانشجویان ذکر کرده و گفته که دانشجویان دختر می‌توانند از این طریق تعامل با آقایان را فرا بگیرند.

این درحالیست که رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی  این اخبار را تکذیب کرد و گفت: «متأسفانه به انتخابات که نزدیک می‌شویم برخی از رسانه‌ها دوست دارند سیاه نمایی کنند. این درحالیست که اصلاً صحبتی درباره تعامل با آقایان مطرح نشده است و این موضوع را تکذیب می‌کنم.»

او با اشاره به اینکه این دانشکده بزرگ‌ترین دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران خاورمیانه است، تأکید کرد: «دانشکده ما 30هزار هکتار وسعت دارد و حدود 6 هزار دانشجو هم در دانشگاه تحصیل می‌کنند. ما در این دانشکده 8 ساختمان خوابگاهی و 2 میهمانسرا داریم که یکی از این میهمانسرا‌ها فاصله بسیار زیادی با خوابگاه دختران دارد که با دیوار بلند هم از ساختمان‌های دانشکده و خوابگاه جدا شده است. خیلی از استادان از شهرهای مختلف همراه خانواده به میهمانسراهای ما می‌آیند و در آنجا اسکان می‌یابند. هم اکنون نیز دانشجویان مسابقات ورزشی دارند و آنها صرفا برای «پنج روز» در خوابگاهی که مجزا از ساختمان‌های خوابگاه است با رعایت حدود شرعی اسکان یافتند. »

مهاجر با اشاره به اینکه اسکان پسران در میهمانسرا با نظارت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه انجام شده است، گفت: «عکس هایی که در رسانه‌ها منتشر شده درست در زمانی گرفته شده که پسران از مسابقات ورزشی به محل اسکانشان برمی گشتند. این خیابان هم خیابان مشترک با دانشگاه و خوابگاه است، برخی رسانه‌ها نوشتند که اینجا خوابگاه دختران است. این موضوع اصلاً درست نیست.همچنین بنده صحبتی درباره تعامل دختران و پسران در خوابگاه نداشتم. در مصاحبه‌ها تأکید داشتم یکی از اهداف دانشکده شریعتی در طول فعالیت خود داشتن تعامل مناسب بین دانشگاهی با سایر مراکز علمی پژوهشی و استفاده متقابل از امکانات و پتانسیل‌های موجود است که امری طبیعی بین دانشگاهها است. در این زمینه هم دانشکده برای برگزاری مسابقات احساس مسئولیت اجتماعی وهمکاری کرده است.»

* ایران
نظرات بینندگان