arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

روسیه: عملیات ارتش سوریه در حلب ادامه دارد

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که این کشور بر نظام سوریه برای توقف عملیاتش علیه تروریسم در حلب فشار نمی‌آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که این کشور بر نظام سوریه برای توقف عملیاتش علیه تروریسم در حلب فشار نمی‌آورد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آنچه که در حلب رخ می‌دهد در راستای مبارزه با تهدید تروریستی است و ما هرگز بر دمشق برای توقف مبارزاتش علیه تروریسم در حلب فشار نخواهیم آورد.

اظهارات گاتیلوف پس از آن ایراد شد که از نیمه‌شب جمعه آتش‌بس در حومه شمالی لاذقیه و دمشق پس از توافق مسکو و واشنگتن اجرایی شد. این در حالی است که درگیری‌ها و حملات در حلب همچنان ادامه دارد و در جریان حملات گروه‌های مسلح ده‌ها تن کشته شده‌اند.

گاتیلوف گفت: این مساله با مذاکرات سوریه در ژنو مرتبط نیست چراکه براساس قطعنامه شورای امنیت که توافق آتش بس را تأیید می‌کند مبارزه با تروریسم و مشخصا علیه داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که در لیست این شورا هستند، ادامه خواهد داشت.

وی به تلاش مسکو برای اضافه کردن جیش الاسلام و احرار الشام به این لیست اشاره کرد.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شمال لاذقیه و حومه شرقی دمشق شاهد نقض آتش بس نبوده‌اند اما جبهه النصره اقدامات تحریک آمیزی را در لاذقیه انجام داد و غیرنظامیان و یگان‌های دولتی در معرض حملات خمپاره‌ای قرار گرفتند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی اهداف دیگری را نیز در حلب هدف قرار دادند تا اینکه تعداد کشته شدگان به 15 تن و زخمی شدگان به 50 تن رسید.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آتش‌بس اعلام شده در برخی مناطق سوریه به طور کلی پابرجاست اما برای من دشوار است که جزئیات بیشتری در این باره بگویم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان