arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

توافق برای برگزاری «کنفرانس آشتی ملی» در عراق

نخست‌وزیر عراق و دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای حل بحران عراق، بر تشکیل کنفرانس آشتی ملی در بغداد توافق کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخست‌وزیر عراق و دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای حل بحران عراق، بر تشکیل کنفرانس آشتی ملی در بغداد توافق کردند.

به گزارش انتخاب، دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از توافق او با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای برپایی کنفرانس آشتی ملی در بغداد خبر داد.
در پی اتفاقات امنیتی اخیر در بغداد و «منطقه سبز» پایتخت عراق، دفتر العبادی اعلام کرد که «ایاد مدنی» با نخست‌وزیر، تلفنی گفت‌وگو کرده و گفته است که سازمان همکاری از عراق حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «کل العراق»، مدنی گفته که سازمان متبوعش از اصلاحات در عراق حمایت می‌کند و حامی این کشور در جنگ علیه گروهک‌های تروریستی است.

العبادی نیز در این گفت‌وگو تأکید کرده است که کشورش راه اصلاحات [سیاسی] و مبارزه با تروریسم داعش و پیروزی بر آن را ادامه می‌دهد.

طبق بیانیه نخست‌وزیری عراق، طرفین در این گفت‌وگو بر برپایی کنفرانس آشتی ملی در بغداد که به همت سازمان همکاری اسلامی برگزار شود، توافق کرده‌اند و گفته‌اند که در اسرع وقت آن را برگزار خواهند کرد.

نخست‌وزیر عراق گفته که «برگزاری این کنفرانس در بغداد مهم است چرا که عراقی که در حال مبارزه با داعش است، نیازمند تحکیم وحدت ملی برای مقابله با چالش‌هاست».

طرفین توافق کردند که این کنفرانس در بغداد و در اسرع وقت برگزار شود.

در ادامه اصلاحات سیاسی و معرفی کابینه تکنوکرات جدید در پارلمان که در سایه تظاهرات مردمی در بغداد و منطقه سبز برگزار شد، بغداد شاهد تنش سیاسی و امنیتی است.
روز گذشته شماری از معترضان وارد صحن پارلمان شدند و به تبع این اتفاق راههای ورودی و خروجی بغداد برای ساعاتی بسته شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان