arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

ممنوعیت ورود دام به منطقه حفاظت شده ورجین

ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان شمیرانات روز گذشته همزمان با پایش و گشت کنترل منطقه در اوشان کوه منطقه حفاظت شده ورجین با چرای غیر مجاز دام 400 راسی مواجه شدند که سریعا نسبت به خروج دام از منطقه اقدام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، بیژن مقیمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به مشاهده بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در برخی مناطق استان، کنترل و مدیریت چرای دام و واکسیناسیون احشام قبل از ورود به مناطق و مراتع شهرستان در اولویت کاری ادارات محیط زیست و منابع طبیعی در همکاری و تعامل نزدیک با بخشداریهای دو بخش لواسانات و رودبار قصران و نیز دهیاری‌ها قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز فصل چرای دام، عزمی جدی برای کنترل ورود دام‌های فاقد پروانه بهره برداری و غیر واکسینه به محدوده شهرستان پیش بینی و به شدت از ورود این دام‌ها و نیز دام‌های خارج از ظرفیت به منطقه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

به گزارش سامات، مقیمی اظهار کرد: جلوگیری از چرای غیر مجاز و بدون پروانه دام‌ها موجبات پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های مشترک بین دامهای اهلی و حیات وحش شده و از تخریب مراتع و پوشش گیاهی منطقه جلوگیری به عمل می آورد که خود نهایتا منجر به غنی تر شدن و افزایش نفوذپذیری خاک، سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد سیلاب‌های فصلی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان