arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

کابل و مسکو توافقنامه نظامی امضا کرده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: افغانستان و روسیه توافقنامه نظامی به امضا رسانده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: افغانستان و روسیه توافقنامه نظامی به امضا رسانده اند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری «جمهور»، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد: توافقنامه نظامی میان افغانستان و روسیه چند روز پیش به امضا رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرگزاری جمهور گفت: بر اساس این توافقنامه روسیه در زمینه فنی و نظامی، نیروهای امنیتی افغانستانی را کمک و آموزش می دهد.

مستغنی  در ادامه افزود: در مواردی که نیاز باشد، روسیه آمادگی دارد تا در بخش های مختلف با ارتش و پلیس افغانستان همکاری کند.

از سویی دیگر شماری از آگاهان سیاسی، همکاری های نظامی روسیه را در جنگ افغانستان تاثیرگذار دانسته و به سود دولت افغانستان عنوان می کنند.

«احمد سعیدی» آگاه امور سیاسی افزود: روسیه نگاهی منفی به سرنوشت افغانستان ندارد؛ بلکه یک همسایه و دوست خوب برای دولت افغانستان بوده است.

وی در ادامه افزود: آمریکا باید به این نتیجه رسیده باشد که به تنهایی نمی تواند افغانستان را از مشکلات نجات دهد؛ اما یقینا توافقنامه نظامی میان افغانستان و روسیه سود زیادی برای دولت کابل خواهد داشت.

توافقنامه نظامی میان کابل –مسکو در حالی امضا شده است که چند ماه پیش، مسکو هزار قبضه سلاح برای نظامیان افغانستانی ارسال کرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان