arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

دیدار بانکداران انگلیس با "کری" برای داد و ستد با ایران

یک شبکه انگلیسی از دیدار آتی مقامات بانک‌های این کشور با وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم‌های ایران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه اسکای نیوز از دیدار مقامات بانک‌های انگلیسی با "جان کری،" وزیر خارجه آمریکا، طی هفته جاری درباره تحریم‌های ایران خبر داد. 

به گزارش انتخاب، بانک‌های انگلیس بعد از دعوت برای ملاقات با جان کری درباره برداشتن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران گفت‌وگو خواهند کرد. تعدادی از بانک‌های بزرگ انگلیس در این ملاقات حضور دارند تا شرایط برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را بررسی کنند.


اسکای نیوز همچنین دریافت، انجمن بانکداران انگلیس (BBA) متنی را برای اعضا ارسال کرده و از آنها برای حضور فرستادگان ارشد در نشست با کری که در شهر لندن برگزار می‌شود، دعوت کرده است.

برخی از بانک‌های انگلیسی خواستار داد و ستد با ایران هستند؛ اما درباره تبعات هرگونه توافقی با ایران که می‌تواند با خشم واشینگتن مواجه شود،‌ نگرانند.

انجمن بانکداران انگلیس از توضیح درباره دعوتنامه برای اعضا امتناع کرد؛ اما پیش از این به اسکای نیوز گفته بود که گروه ایران در این انجمن طی فرآیند تاسیس بانک‌های انگلیسی در ایران با فشارهایی از سوی دولت انگلیس روبرو شد.

منابعی به اسکای نیوز خبر دادند، بسیاری از اعضای انجمن بانکداران انگلیس گفته‌اند برقراری ارتباط نزدیک‌تر با ایران آسان نیست؛ اما کارشناسان انگلیس از اینکه به دلیل فقدان حمایت سفارت این کشور در تهران از رقبای فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی خود در ارتباط با ایران عقب مانده‌اند، شکایت می‌کنند.

دیدار بانکداران انگلیسی با جان کری به پیشنهاد "فیلیپ هموند،" وزیر امور خارجه انگلیس، برگزار می‌شود و تعدادی از مدیران فرانسوی و آلمانی نیز در آن حضور خواهند داشت. جان کری پیش از این به کشورهای اروپایی اطمینان داده بود اگر خواستار برقراری تعامل تجاری با ایران باشند، آمریکا در سر راه آنها قرار نمی‌گیرد. 

"دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، در ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی با ارسال نامه‌ای به "جِس استالی،" مدیرعامل بانک بارکلیز، او را به حرکت در مسیری مخالف با سیاست‌های دولت این کشور متهم کرد و خواستار انجام تراکنش‌های مالی برای مشتریان ایرانی شد.
تجار و سرمایه‌گذاران انگلیسی بابت عقب ماندن از دیگر رقبای اروپایی خود برای تعامل مالی با ایران، به لندن معترض شده‌اند. آنها مقاومت بانک‌ها در انجام تراکنش‌های مالی میان این کشور و ایران را عامل اصلی دور ماندنشان از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پرسود ایران عنوان کردند.

نظرات بینندگان