arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

اظهارات لاریجانی در افتتاحیه مسابقات قرآن کریم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کار به جایی رسیده است که قرآن در دست حکومت های جائر و آخوندهای خبیث بدتر از طاغوت، وسیله ای برای گسترش جور و فساد ستمگران شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کار به جایی رسیده است که قرآن در دست حکومت های جائر و آخوندهای خبیث بدتر از طاغوت، وسیله ای برای گسترش جور و فساد ستمگران شده است.

به گزارش انتخاب،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قران کریم که درمصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است، در سخنانی با بیان اینکه قرآنی بودن عامل اصلی قدرتمندی و سعادت یک انسان است، اظهار داشت: وقتی تلاوت قرآن در یک جامعه کثیر یابد و در درک و فهم قرآنی تلاش شود آن جامعه نورانیت می یابد.

وی ادامه داد: در تئوری زندگی قرآنی، وجه حکومت قرآنی؛ چون کمال انسانی در یک جامعه قرآنی شکل می گیرد و این تفاوت جامعه دینی با سکولارها است که آنها فکر دینی را منحصر در فرد می کنند و جامعه را تابع دین نمی دانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی این اصل را محقق کرد که جامعه ای قرآنی شکل بگیرد، تصریح کرد: امروز جامعه ما رهبری عالم، عادل و پارسا دارد که این هم فضل جامعه ما است و هم ضرورت تحقق مدینه قرآنی را نشان می دهد؛ فضل از این جهت است که باید رفتار و گفتار حکمت آمیز او را با مسئولان سایر جوامع و کشورها مقایسه کنیم که هر از چند گاهی اخباری در رسانه ها می شنویم که گاهی خجالت آور است.

لاریجانی ادامه داد: در همین رقابت های انتخاباتی آمریکا جلوه ای از سطح فکری و اخلاقی را مشاهده می کنیم که یکی از نامزدهای عجیب و غریب، برای رقابت، تصویر همسر خود و همسر دیگر نامزد انتخابات را نشان می دهد و این را فضل خود می داند که مثلا همسری جوان تر و زیباتر دارد.

وی با بیان اینکه رهبری فقیه و دوراندیش، یک ضرورت برای جامعه قرآنی است، ادامه داد: برخی حاکمان اسلامی دم از قرآن می زنند و قرآن چاپ می کنند، اما برای رشد جامعه بر اساس قرآن تلاش نمی کنند و برعکس  آن را به یکباره کنار می گذارند.

تصریح کرد: امام خمینی (ره) می فرمود که طاغوتیان قرآن را وسیله ای برای حکومت های ضد قرآن قرار داده اند  و کار به جایی رسید که قرآن دست حکومت های جائر و آخوندهای خبیث بدتر از طاغوت، وسیله ای برای گسترش جور و فساد ستمگران شد.

لاریجانی گفت: امروز همه این صحنه ها را می بینیم که دولت های به ظاهر اسلامی  و ضد خدا، ملت هایی مانند یمن و سوریه را از بین می برند و یا ملاهای فاسدی که گروه های تروریستی را درست می کنند که بیشترین بهره را از آن، صهیونیست ها می برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفتار های شیطنت آمیز رژیم ایالت متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: امروز دیده ایم که آمریکایی ها با چه فضاحتی وجوهی از ایران را ضبط کرده اند؛ آیا با این رفتارها امنیت در جهان حاکم می شود!؟ کدام قانون بین المللی چنین اجازه ای به کشورها می دهد که اموال یک کشور دیگر را مصادره کند!؟

رئیس مجلس خطاب به آمریکایی ها گفت: اگر محکمه ای در کشور دیگر علیه آمریکایی ها حکم صادر کند که مثلا کشتی های شما در آبهای بین المللی توقیف شود، آیا امنیتی برای شما باقی می ماند!؟

لاریجانی با بیان اینکه این حکومت ها خدعه می کنند و با جامعه الهی فرسنگ ها فاصله دارند، اظهار داشت: در سوریه آتش بس اعلام می کنند و سپس کشتی سلاح را از غرب به سوریه می فرستند تا در پناه آتش بس، آتش افروزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی و الهی بر اصالت عهد و پیمان استوار است، نه اصالت خدعه.


منبع: مهر
نظرات بینندگان