arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

اعلام لیست «پاداش‌های کارکنان» یک بانک دولتی؛ از پاداش هفته بانکداری تا عید قربان +سند

پست بانک در سال گذشته، 23 میلیارد ریال پاداش بابت هفته بانکداری، 499 میلیون ریال بابت تشویق دانش آموزان ممتاز کارکنان و 11 میلیارد ریال نیز ذیل عنوان "سایر" به کارکنان بانک پرداخت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 با فرارسیدن ماههای ابتدایی سال، بسیاری از مجموعه های بزرگ مالی مانند بانک ها و بیمه ها، اقدام به انتشار صورت های مالی 9 ماهه و 12 ماهه خود مربوط به سال گذشته خود می کنند که نکات مهم و قابل تاملی در آن وجود دارد و در این میان، نهادهای وابسته به دولت، از اهمیت بیشتری برخوردارند. یکی از آخرین صورت های مالی منتشره، مربوط به "پست بانک" است که اکثریت سهام آن در اختیار دولت قرار دارد.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشره، پست بانک ایران پس از تصویب اساسنامه توسط هیئت وزیران از دی ماه سال 1375 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و در حال حاضر با دارا بودن 406 شعبه و بیش از 11 هزار باجه در سراسر کشور انواع خدمات بانکی و مالی را ارائه می‌ دهد. از سال 1385 پست بانک رسما به عنوان یازدهمین بانک دولتی با مجوز بانک مرکزی مشغول فعالیت شده است. بر اساس اعلام پست بانک، این مجموعه بزرگ مالی پس از مدتی زیاندهی، در سال 1394 موفق شده عملکرد مثبتی به جای گذاشته و مجموع فعالیت های این بانک در سال گذشته، منجر به سود شده است. 

اعلام لیست «پاداش‌های کارکنان» یک بانک دولتی؛ از پاداش هفته بانکداری تا عید قربان +سند

یکی از نکات قابل توجهی که در جدیدترین گزارش حسابرس قانونی این بانک وجود دارد، میزان پاداش هایی است که کارکنان این بانک در سال گذشته دریافت کرده اند. 

طبق این گزارش که ذیل سرفصل "سایر هزینه های کارکنان بانک" دسته بندی شده، علاوه بر پرداخت 90 میلیارد ریال حق معیشت به کارمندان بانک، چندین نوع پاداش وجود دارد که از اعیاد اسلامی مانند عید فطر، عید قربان و غدیر و میلاد پیامبر اعظم (ص) گرفته تا اعیاد ملی مانند 22 بهمن را شامل می شود.

همچنین پست بانک در سال گذشته، 23 میلیارد ریال پاداش بابت هفته بانکداری، 499 میلیون ریال بابت تشویق دانش آموزان ممتاز کارکنان و 11 میلیارد ریال نیز ذیل عنوان "سایر" به کارکنان بانک پرداخت کرده است.

پاداش کارکنان پست بانک

با توجه به اینکه بر اساس گزارش بازرس قانونی این بانک دولتی، مجموع کارمندان این نهاد پولی در سال گذشته اندکی کمتر از 3 هزار نفر است، با احتساب مواردی که در بالا می توان عنوان آنرا پاداش گذاشت، بیش از 11 میلیارد تومان به کارکنان این بانک پاداش داده شده است که با تقسیم آن بر تعداد کارکنان (با فرض دریافت مساوی)، هر کارمند پست بانک حدود 3 میلیون و 650 هزار تومان پاداش گرفته است که این رقم غیر از مواردی چون حق معیشت، بن ماه رمضان، پوشاک و سایر موارد است که در این جدول رسمی ذکر شده است.

در عین حال در بخش مربوط به بودجه مصوب اقلام جاری و سرمایه ای نیز بازرس قانونی پست بانک از رقم 34 میلیارد تومان اعتبار ذیل عنوان "مزایا و کمک های جنسی و رفاهی" یاد کرده است که با توجه به تفاوت این رقم با ارقام ذکر شده در بالا و عدم اعلام جزییات این موضوع، امکان تحلیل دقیق این رقم فراهم نیست.

*صبحانه
نظرات بینندگان