arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

شهادت فرمانده ارشد حزب الله لبنان در سوریه

"المنار" در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصطفی بدرالدین روز سه‌شنبه در انفجار بزرگی نزدیک فرودگاه دمشق پایتخت سوریه شهید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"المنار" در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصطفی بدرالدین روز سه‌شنبه در انفجار بزرگی نزدیک فرودگاه دمشق پایتخت سوریه شهید شده است.

به گزارش «انتخاب»، "المیادین" پیش‌تر گزارش داده بود که مصطفی بدرالدین، یکی از فرماندهان بلندپایه‌ی حزب‌الله لبنان در یک حمله‌ی هوایی اسرائیل در سوریه شهید شده است.

حزب‌الله لبنان پس از تایید شهادت بدرالدین اعلام کرد که تحقیقات در باره‌ی چگونگی شهادت او در جریان است. در بیانیه‌ی حزب‌الله لبنان گفته شده که مصطفی بدرالدین در بیشتر عملیات نظامی حزب‌الله از سال ۱۹۸۲ تا کنون شرکت داشته است.

شهید مصطفی بدرالدین برادر همسر و جانشین سردار شهید «حاج عماد مغنیه»، فرمانده سابق شاخه نظامی حزب الله بود. وی از سال 1982 هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشته و بارها از عملیات ترور جان سالم بدر برده بود.

سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بر این باور بودند که شهید بدرالدین در پس بزرگترین عملیات مقاومت در شناسایی و انهدام شبکه‌های جاسوسی آنها در لبنان و سوریه و بازداشت عوامل آنها در این شبکه‌ها قرار دارد.

پس از آن وی به دست داشتن در ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر اسبق لبنان متهم و تلاش شد با معرفی کردن وی به عنوان تروریست، امکان پیگرد او را در هر نقطه از جهان فراهم کنند.

پس از ترور شهید «عماد مغنیه» مسئولیت هدایت و راهبری شاخه نظامی حزب الله را برعهده گرفت. با آغاز بحران سوریه و ورود آن به مرحله نظامی، شهید بدرالدین حضور در این عرصه و مبارزه با گروه‌های تکفیری را وظیفه خود شمرد. وی سال گذشته در دیداری خصوصی به یکی از فعالان رسانه‌ای لبنان گفته بود: «وظیفه من مبارزه با توطئه‌های این کشورهاست و مبارزه در لبنان یا سوریه یا هر جای دیگر جز با در دست گرفتن پرچم پیروزی و با رسیدن به شهادت رها نخواهم کرد».

نظرات بینندگان