arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

چرا "خانه کوچک نمایش" کم کار است؟

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است: کم کاری خانه کوچک نمایش به خاطر محافظه‌کاری است که در حدود دو سال گذشته بر این دانشگاه تحمیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است: کم کاری خانه کوچک نمایش به خاطر محافظه‌کاری است که در حدود دو سال گذشته بر این دانشگاه تحمیل شده است.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام و المسلین طه هاشمی، درباره دلایل کم کاری خانه کوچک نمایش، گفت: متاسفانه یک سال و نیم گذشته یکباره در سایت‌ها خبری منتشر شد با این عنوان که دانشگاه آزاد اسلامی قرار است در خانه کوچک نمایش برنامه‌های آموزش حرکات موزون داشته باشد اما برنامه‌هایی که آنجا اجرا می‌شد، همیشه در چهارچوب بوده و هیچ گاه هم تخطی از قانون صورت نگرفته است. هر چند ممکن است در جاهایی اشخاصی از قانون هم تخطی کنند.

او ادامه داد: تحفظ باعث شده که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مقداری با احتیاط کار کند زیرا دانشگاه آزاد اسلامی دو دسته مخالف دارد؛ یک دسته مخالفینی که حسن نیت دارند، به این معنی که نگرانند و این نگرانی را در مورد دیگر دانشگاه‌ها، مسائل حوزه‌های فرهنگی، بحث حجاب، مراودات و ... دارند، از نگاه خودشان فکر می‌کنند ممکن است یک سری از مسائل به جایگاه دین و فرهنگ لطمه وارد کند، اما حسن نیت دارند این دسته بسیار راحت وقتی در جریان مسائل قرار می‌گیرند، توجیه می‌شوند و اگر مواردی وجود داشته باشد که دانشگاه باید آن را اصلاح کند، تذکر می‌دهند و دانشگاه هم انجام می‌دهد، زیرا ما همیشه عادت کرده‌ایم از انتقادات استقبال کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اما گروهی هستند که نمی‌خواهند بشنوند و از پیش تکلیف خود را با دانشگاه آزاد اسلامی مشخص کرده‌اند و هر چه قدر هم که مسئولان دانشگاه توضیح داده و دلیل بیاورند آنها اهمیتی نمی‌دهند و حمله می‌کنند، این گروه هر جا که دانشگاه آزاد اسلامی بدرخشد، تخریبش می‌کنند. در واقع هدف دسته دوم از تخریب دانشگاه آزاد اسلامی، هدفی سیاسی است.

حجت الاسلام طه هاشمی درباره اتفاقات پیرامون خانه کوچک نمایش، توضیح داد: از هر منظری که نگاه کنیم می‌بینیم که توسعه تحصیلات تکمیلی در مناطق مختلف ضروری است اما عده‌ای نمی‌خواهند دانشگاه آزاد این پرچمداری را داشته باشد و با این حرکت مخالفت می‌کنند و آن حرکتی که در مورد دانشکده هنر و معماری شد به خاطر همان مخالفت‌هایی بود که عده‌ای با دانشگاه آزاد دارند و با انتشار خبری روی سایت‌ها گفتند که تئاترهای اجرا شده در دانشگاه آزاد با حرکات موزون همراه است و در این سالن کلاس‌های اینچنینی برگزار شده است.

او در پایان افزود: آن زمان در این مورد من توضیح دادم، آقای دکتر حسن زاده لطفی که رئیس واحد تهران مرکز بود هم توضیح داد که چنین موضوعی درباره خانه کوچک نمایش صحت ندارد اما اگر افرادی نخواهند حرف‌هایی را بشنوند؛ صحبت‌های ما را نادیده می‌گیرند. در هر صورت این مساله باعث شد که آن جسارت و خودباوری در دانشکده هنر و معماری تضعیف شود و خود به خود عده‌ای مجبور به خود سانسوری شوند، در حالی که ممکن است نمایشی که قرار است اجرا شود، مشروع و مباح باشد ولی به هر حال احتیاط می‌کنیم زیرا سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان