arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۶۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۰
اسلام ایرانی ، اسلام حقیقی و ناب است؛

مشایی: چون شکست خورده اند می گویند که من اهل سحر و جادو جنبل و مرتاض هستم

مشاور و رییس دفتر رییس جمهوری گفت: برخی به خود زحمت نمی‌دهند حتی یكبار حرف‌های زده شده را بخوانند. من را تا مرز شرك و كفر بردند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور و رییس دفتر رییس جمهوری گفت: برخی به خود زحمت نمی‌دهند حتی یكبار حرف‌های زده شده را بخوانند.

به گزارش "انتخاب" به نقل از ایرنا، اسفندیار رحیم مشایی كه روز چهار شنبه در جمع مسوولان و سردبیران ایرنا سخن می‌گفت، درپاسخ به این سوال كه آیا اظهارات آقای فیروزآبادی ناشی از سوء تفاهم بوده است، گفت: ممكن است سوء تفاهم هم باشد زیرا متاسفانه بسیاری از افراد به خود زحمت نمی‌دهند كه حتی یكبار حرف‌های مطرح شده را به طور مستقیم بشنوند، موضوع بحث را بفهمند و مخاطب را بشناسند.

وی با تاكید بر اینكه هر سخن در جای خود و با ادبیات خاص خود باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت:از همه انسان‌ها انتظار می‌رود كه مسایل را درك كنند؟ وقتی درباره مساله‌ای موضع‌گیری می‌كنیم، این حق طرف مقابل است كه حرف هایش را به طور كامل شنیده و آن را فهمیده باشیم.

مشایی افزود: او بر اساس تحلیل ذهنی خود و برداشتی كه از حرف‌های من داشت ، اینگونه تحلیل كرده كه مثلا حرف‌های من وحدت جهان اسلام را به هم می‌زند.

وی خطاب به آقای فیروزآبادی گفت: اگر شما چنین فكری داشتید، باید با من در میان می‌گذاشتید، با من بحث می‌كردید اما احساس كردید كه باید یك حرف هایی بزنید و حرف هایتان را زدید اما این كار شما درست نبود.

مشایی با تاكید بر اینكه اظهاراتش هیچ جا ناقض وحدت نبوده است، ادامه داد : لازم است این نكته را روشن كنم كه ملت و دین دو موضوع متفاوت از یكدیگر هستند. اسلام یك دین جهانی و برای همه ملت‌ها است.



** من را تا مرز شرك و كفر بردند

وی با تاكید بر اینكه برخی مسایل مطرح شده پیرامون سخنرانی وی در خصوص مكتب ایرانی و اسلامی، حرف‌های او نیست، اظهار داشت: من در این سخنرانی درباره عظمت و نقش تاریخی ملت ایران سخن گفتم؟ از سهم ملت ایران در تاریخ برای توسعه توحید، ادبیات انسانی، عشق و محبت صحبت كردم. اسلام ایرانی و اسلام ایرانیان را اسلام حقیقی و ناب دانستم.

وی با طرح این سوال كه چه كسی برای نخستین بار موضوع اسلام ناب را مطرح كرد؟ افزود: امروز همه كه امام خمینی (ره) در برابر اسلام آمریكایی، اسلام ناب محمدی را مطرح كردند كه منشاء آن در ایران عزیز است.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح كرد: اگر امروز از اسلام آمریكایی سخن بگوییم، معلوم است دامن چه كسانی را می‌گیرد؟ اگر امروز كسی از اسلام آمریكایی سخن به میان آورد، آیا ضد وحدت حرف زده است یا طرفدار وحدت است؟ مشایی در پاسخ به منتقدانش گفت: آیا من زحمات امام را خراب كردم؟ امام با طرح اسلام ناب و اسلام آمریكایی، نجات اسلام و نشر اسلام حقیقی برای جهان را دنبال می‌كرد بنابراین مكتب ایران، یعنی اسلام ناب، توحید واقعی و مكتب اهل بیت (ع).

مشاور رییس جمهور در ادامه با تاكید بر اینكه تبلیغات وسیعی در دنیا در حال انجام است تا چهره مخدوشی از اسلام به افكار عمومی جهان عرضه شود، اظهار داشت: كوچه‌های خاكی و پر از آشغال و سنگ و كلوخ، بچه‌های بدون كفش و لباس‌های تیره و خاكی با موهای ژولیده و چهره‌های عبوس و نگاه‌های ناامید، تصویری است كه غرب از اسلام به دنیا ارایه می‌دهد.

مشایی افزود: از آنجا كه دنیا ایران را می‌شناسد، ما باید به دنیا بگوییم كه این تصویر درست نیست و به آنها اعلام كنیم كه ایران مركز تمدن عالم و پایه گذار اصلی فرهنگ و تمدن اسلام است و اگر می‌خواهند اسلام را جست و جو كنند، به ایران بیایند.

رییس دفتر رییس جمهور خاطر نشان كرد: من از عظمت ایران سخن گفتم تا دنیا بداند ملت بزرگ و متمدن ایران با پیشینه تاریخی، اسلام را با عشق پذیرفت نه با لشكر كشی! ایرانیان بزرگ و گوهرشناس بودند كه گوهر را پذیرفتند و این مایه عزت برای ایران و اسلام است.

مشایی گفت: اینها، مرا تا مرز شرك و كفر بردند و گفتند كه كفر گفته و دین اسلام را كنار گذاشته و دین جدیدی آورده است.

وی خطاب به منتقدانش درباره مكتب ایرانی اظهار داشت: كمی انصاف داشته باشید زیرا انسان انتظار ندارد كه كافر چنین اظهاراتی داشته باشد چه رسد به شما كه ادعای مسلمانی درجه یك را هم دارید.



** علیه رییس جمهور نمی‌توانند اقدام كنند، من را هدف گرفته اند

رییس دفتر رییس جمهور خطاب به كسانی كه علیه او جوسازی می‌كنند گفت: جرات ندارید حرف دلتان را بزنید لذا به من می‌تازید؟ پشت سر هم جلسه گذاشتید و گفتید كه با رییس جمهور نمی‌شود در افتاد چون از محبوبیت بالایی برخوردار است و از جنس مردم است و مردم رییس جمهور را نادیده نمی‌گیرند تا ما را انتخاب كنند. آنها گفته‌اند چون نمی‌شود با رییس جمهور در افتاد ، اگر مشایی را بزنیم، خود به خود به رییس جمهور هم ضربه زده ایم.

وی خاطر نشان كرد: این گروه مرتب در حال تبلیغ است كه همه كارها دست مشایی است و با این كار به نتیجه دلخواه خود كه همان ضربه زدن به مشایی برای ضربه زدن به رییس جمهور است، می‌رسند.

مشاور رییس جمهور اظهار داشت: آنها تا جایی پیش رفتند كه بگویند مشایی رییس جمهور را سحر كرده است؟ برخی از این آقایان كه مسوولیت هم دارند، نزد من آمدند و گفتند كه پیش از ملاقات با شما به ما توصیه شده كه مراقب باشیم زیرا مشایی سحر و جادو می‌كند.



** سواد معیار و شاخص سنجش ندارد

مشایی به دیدارش با جمعی از خواهران طلبه حوزه‌های علمیه اشاره كرد و با بیان اینكه یكی از این افراد به او توصیه كرده است كه چون سواد ندارد، راجع به پیامبران سخنرانی نكند، اظهار داشت: نمی‌توان سواد داشتن یا نداشتن كسی را جز با سخنان وی سنجید. آنها زحمت نقد كردن حرف‌ها را به خود نمی‌دهند. اگر منطق آنها برای سواد داشتن درست باشد دیگر هیچ كس نباید حرف بزند زیرا اول باید اثبات كند كه سواد دارد یا نه!

وی اضافه كرد: باید آدم‌ها حرف بزنند و بعد از آن معلوم شود سواد دارند یا نه. حال اگر كسی براساس معیار آنها خیلی سواد داشت اما حرف‌های غلط و انحرافی زد آن وقت چه باید كرد؟

مشاور رییس جمهور با رد این استدلال‌ها اظهار داشت: این استدلال و منطق را جوانان جامعه ما می‌شنوند و می‌فهمند.كسی كه معتقد است آدم‌ها نباید حرف بزنند، در جامعه خریدار پیدا نمی‌كند.

وی خطاب به این افراد گفت: موقعیت خود را كه امام و انقلاب به شما داده، قدر بشناسید.



** پاسخ مشایی به ادعای برخی سایت‌ها درباره مرتاض ‪ ۴۰۰ساله

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص انتشار برخی مطالب خلاف واقع علیه وی در پایگاه‌های خبری گفت: این عده سعی دارند من را ساحر معرفی كنند. می‌گویند فلانی نزد یك مرتاض ‪ چهار صد ساله در هند می‌رود؟ حتی یكی از سایت‌ها كه در نوشتن مطلب علیه من تخصص دارد، در این زمینه نوشته بود كه آن فرد هندی جز مشایی، هیچ مقامی از دولت ایران را نمی پذیرد! البته من نمی‌دانم كه این سایت مزاج این مرتاض وسن دقیق آن را از كجا فهمیده است؟

رییس دفتر رییس جمهور ادامه داد: نوشته‌اند فلانی در یك مسیر به راننده و محافظان گفت كه بایستید، پیاده شد، لابه لای درخت‌ها رفت بعد از مدتی لا به لای درخت‌ها گشت و سپس با حالتی آنچنانی داخل ماشین نشست و گفت كه خدمت امام زمان رسیدم و با ایشان گفت و گو كردم.

مشایی افزود: وقتی اینها را شنیدم خوشحال شدم زیرا دشمن به جایی رسیده است كه در برابر حرف‌های ما مقهور شده و شكست خورده است و خود را ناامید می‌بیند و اكنون از این شیوه استفاده می‌كند و می‌گوید كه فلانی اهل سحر و جادو جنبل و مرتاض و اینها است.

وی گفت: حتی یكی از نمایندگان مجلس كه آدم خوبی است و تحصیلات دانشگاهی هم دارد ، در زمان حضور من در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از مدیر امور مجلس سازمان پرسیده بود كه آیا ماجرای مرتاض ‪ چهار صد ساله واقعیت دارد؟! مشایی اظهار داشت: وقتی این خبر به من رسید، بسیار ناراحت شدم چون معلوم شد اینها بی‌گدار به آب نزده‌اند و به آدم‌هایی كه زمینه پذیرش این حرف ها را دارند، طمع كرده‌اند و به همین خاطر امروز یك نماینده با تحصیلات دانشگاهی چنین سوالی مطرح می‌كند!

رییس دفتر رییس جمهور با توضیح اینكه چرا برخی از مخالفانش به وی نسبت سحر و جادو می‌دهند، اظهار داشت: اینها می‌گویند چون هرچه علیه مشایی به رییس جمهور می‌گوییم، احمدی نژاد گوش نمی‌كند پس مشایی او را جادو كرده و مراد او شده است.

وی افزود: البته چون احمدی نژاد یك شخصیت برجسته اصولگرایی، متدین، در اوج تقوا و مبارزه و عدالت و خدمت هست، نمی‌توانند علیه او كاری كنند و هرچه دارند علیه مشایی می‌گویند اما احمدی نژاد به آنها گفته است كه در اشتباه هستند و مشایی مورد اعتماد اوست.

مشایی تاكید كرد: اگر اینها علیه احمدی نژاد سخن بگویند، همه چیز را از دست می‌دهند زیرا خودشان هم بواسطه احمدی نژاد سر كار هستند وگرنه چه كسی اینها را انتخاب می‌كرد. اینها مرهون دوره مدیریت احمدی نژاد در شهرداری و دولت نهم هستند.

مشاور رییس جمهور با تاكید بر اینكه اگر احمدی نژاد از جریان اصولگرایی حذف شود چیزی در صحنه نمی‌ماند، اظهار داشت: احمدی نژاد پشتیبان رهبر عزیز در عرصه سیاست و مدیریت كشور است. رهبر معظم انقلاب در نقد منتقدین دولت در یكی از افطارهای ماه رمضان فرمودند: شما كه انتقاد می‌كنید، قبلا امتحان خود را پس داده اید.

رییس دفتر رییس جمهور تاكید كرد: احمدی نژاد در برابر خواسته‌های ناصحیح و ناصواب آنها تسلیم نمی‌شود و چون نمی‌توانند علیه احمدی نژاد حرف بزنند ، می‌گویند مشایی او را سحر كرده است.



**من از خودم دفاع نمی‌كنم از اسلام دفاع می‌كنم

مشایی، نسبت سحر و جادو دادن به دیگران را روش مخالفان اسلام دانست و گفت:

پیامبر اسلام (ص) هیچگاه نگفت كه نگذارید طرف مقابل حرف بزند، گردش جمع نشوید، سراغش نروید چون سحر می‌كند در حالی كه كفار به همه اعضای خانواده و مردم می‌گفتند گرد خانه محمد(ص) جمع نشوید چون او سحر می‌كند.

وی افزود: پیامبر آنها را متهم به سحر نمی‌كرد تا مردم بفهمند آنها چه می گویند و سپس نزد او بیایند تا بدانند چه می‌گوید. همین آمدن‌ها سبب شد كه اسلام را بپذیرند.

مشایی با تاكید بر اینكه باید به صورت منطقی و علمی، سخنان طرف مقابل را نقد كرد، خطاب به تهمت زنندگان گفت: شما چرا اینقدر دستتان در دین خالی است كه اگر مشایی سحر می‌كند، آن را باطل نمی‌كنید و چرا می‌ترسید؟ یعنی بین شما یك نفر هم پیدا نمی‌شود بتواند سحر مشایی را باطل كند و احمدی نژاد را از سحر نجات دهد؟ پس در همه این سال‌ها چه كار می‌كردید چه خواندید؟ چقدر عبادت كردید؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Norway
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
6
13
آقای میم بسیار خطرناک است
ناشناس
|
Austria
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
9
20
حرفاش منطقی بود. لطفا اگه کسی مخالفه نظرش رو بگه هم ما و هم ایشون رو از جهل نجات بده. ممنون.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
4
21
راست میگه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
4
20
به نظرم مطالبی که گفته کاملا مستدل و منطقی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
به نظر من اینگونه افراد قدرت سفسطه گری بالایی دارند
مرتضی
|
Turkey
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
4
0
1- مشایی در هیچ جای این سخنان قضیه سحر و جادو و مرتاض 400 ساله را نفی نکرد، بلکه فقط به تمسخر گرفت 2-او تقریبا تمام اصولگرایان را «دشمن» خطاب کرد 3- او اصولگرایان بدون احمدی نژاد را هیچ نامید. 4- آیات عظام قم را کسانی نامید که دستشان در دین خالی است 5- او لزوم تحصیلات حوزوی برای کارشناس اسلام شدن را نفی کرد و ملاک سواد را صحبت و لفاظی دانست. 6-او خود و احمدی نژاد و مردم را در یک سمت و سایرین را در سمت دیگر توصیف کرد 7- او ایران را پایه گذار فرهنگ و تمدن اسلام خواند 8- و مهمتر از همه او در تمام این سخنان حتی یک بار از کلمه «ولایت» یا «ولی فقیه» استفاده نکرد
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
0
3
راست ميگه
چرا چوب لا چخش ميكنيد
يه نگاه هم به خودتون بندازيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
1
1
بازي باكلمات كاري نداره. سخن گفتن تنها هم فايده اي نداره. بايد عملكرد افراد بررسي شود. بايد ديد آقاي مشاعي در عمل چقدر به نفع اسلام و ايران كار كرده. و چقدر مسائل اسلامي و مذهبي را بر منافع حزبي وشخصي و فاميلي ترجيح داده. كاش يكي پيدا ميشد اينها را بررسي كند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
1
2
کجاش منطقی است آیا اینها خودشان به سایرین اجازه حرف زدن می دهند . تا کی دروغ
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
0
4
حالا چه جادويي کرده به ما هم بگين بدونيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
1
1
از مار غاشیه بترسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
2
6
به نظر بنده هم ایشان کاملا منطقی و مستدل سخن گفته اند ، امیدوارم مخالفان پاسخ مستدل بدهند و از تهمت زدن دوری کنند .
ناشناس
|
Canada
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
3
پیامبر اسلام (ص) هیچگاه نگفت كه نگذارید طرف مقابل حرف بزند، گردش جمع نشوید، سراغش نروید چون سحر می‌كند در حالی كه كفار به همه اعضای خانواده و مردم می‌گفتند گرد خانه محمد(ص) جمع نشوید چون او سحر می‌كند.
,,,
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
4
1
این ها کارشون تحمت زدن
بزنگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
2
4
کاش تمام آدمایی که مورد بی مهری عده ای قرار میگیرند مثل آقای مشایی تریبونی برای دفع حملات ناجوانمردانه داشتند بدیهی است که صحبت های ایشان منطقی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
2
2
این آدم خیلی خطرناک است. حتی اگر لازم باشد خود را با پیامبر مقایسه می کند. الان که یک مقدار ترسیده حرف هایی می زند که یک عده را دچار شک و تردید کند. سابقه ایشان نشان می دهد به هیچیک از حرف هایی که در اینجا زده اعتقاد ندارد.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
0
0
مشایی یعنی رفتنی بس ایشان رفتنی هستند جرا نگرانید؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
0
0
تا این جای حرفاش که بد نبوده.من احساس میکنم که دستهایی پشت پرده هست که ملیت رو داره سرکوب میکنه متاسفانه قدرت زیادی هم دارن مردم هم میفهمن معتقدم که روزی کاسه صبر مردم لبریز خواهد شد و تر وخشک با هم میسوزد و این انقلاب رو که با خون جگر به دست اومده بی ارزش میکنند.از همه دلسوزان نظام میخوام که به فکر باشن.ما ملتی هستیم که هم برای اسلام ناب جان خود را فدا میکنیم هم برای وطن وملیتمان.یاحق
نظرات بینندگان